ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

رئیس رگولاتوری: برای ارائه خدمات با کیفیت بایستی تعرفه سرویس‌های ارتباطی تغییر کند

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعتقاد دارد دولت بایستی در سرویس‌های پایه حوزه ICT و آنچه برای عموم مردم مهم است وارد شود و بقیه امور شامل نظارت، تعرفه گذاری و… از کمک ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۵

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعتقاد دارد دولت بایستی در سرویس‌های پایه حوزه ICT و آنچه برای عموم مردم مهم است وارد شود و بقیه امور شامل نظارت، تعرفه گذاری و… از کمک صنف استفاده کند. هدف از این موضوع، ارائه خدمات با قیمت مناسب و تعرفه شفاف عنوان شده است. اگرچه به اعتقاد وی بایستی تعرفه سرویس‌های ICT افزایش یابد در غیر این صورت ارائه خدمات با کیفیت مناسب ممکن نیست.

به گزارش دیجیاتو به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، «صادق عباسی شاهکوه» در نشست با اعضای هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، به درخواست اعضای این سازمان برای تفویض برخی امور اشاره کرد و گفت:

«در رگولاتوری سعی داریم تا جایی که امکان دارد در حوزه تعرفه گذاری خدمات وارد نشویم. البته این موضوع به معنی رها کردن این حوزه نیست. نظام صنفی رایانه‌ای ازجمله نهادهایی است که می‌تواند در حوزه تعرفه گذاری کمک کند. درواقع هدف این است که خدمات مناسب باقیمت عادلانه به مردم ارائه شود و یا حداقل تعرفه ارائه خدمات شفاف باشد.»

وی اعتقاد دارد وظیفه اصلی رگولاتوری این است که مراقب باشد خدمات مناسب به‌صورت مقرون‌به‌صرفه به مردم ارائه شود و در این مسیر، فعالان بخش خصوصی نقش اساسی را به عهده دارند.

شاهکوه با اشاره به اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حامی بخش خصوصی است، تاکید کرد رگولاتوری در کنار تعهداتی که در مقابل حاکمیت دارد، وظیفه‌اش حمایت از بخش خصوصی و رفع موانع برای فعالیت این بخش است.

ارائه خدمات با کیفیت بدون تغییر تعرفه ممکن نیست

او در پاسخ به درخواست کمیسیون اینترنت و انتقال داده مبنی بر افزایش تعرفه خدمات این حوزه گفت:

«در چند سال اخیر در سرویس‌های مربوط به حوزه ICT افزایش تعرفه انجام نشده است و با ادامه این روند، ارائه خدمات با کیفیت ممکن نیست. در چند سال گذشته علیرغم توسعه مطلوب موبایل در کشور، چون قدرت سرمایه‌گذاری اپراتورها به دلیل ثابت ماندن تعرفه پایین آمده، کیفیت خدمات نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.»

رئیس رگولاتوری با اشاره به عدم سرمایه‌گذاری جدی در حوزه ارتباطات ثابت در سال‌های اخیر، اظهار داشت سیاست وزیر ارتباطات در دولت جدید توسعه 20 میلیون پورت اینترنت پر سرعت مبتنی بر فیبر نوری است که برای عملیاتی کردن آن باید نیازها را شناسایی و مشکلات و موانع پیش رو را احصا کرد.

به گفته وی یکی از موانع توسعه ارتباطات ثابت از دید فعالان بخش، هزینه‌های بالای استفاده از امکانات شهرداری‌ها و وزارت نیرو در موضوع توسعه شبکه و ارائه خدمات است که در حال حاضر تلاش می‌کنند در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، متناسب با زنجیره خدمات، تعرفه را بررسی و تصویب کنند تا این خدمات به شکل مناسب در اختیار کاربران قرار گیرد.

لزوم نظرخواهی از بخش خصوصی

شاهکوه با اشاره به درخواست نظام صنفی مبنی بر استفاده از پتانسیل فکری و مشورت این نهاد در تدوین مصوبات و آیین‌نامه‌ها اظهار داشت مبنای کار رگولاتوری، استفاده از ظرفیت فکری نهادهای صنفی و نمایندگان فعالان بخش خصوصی است.

به گفته رئیس رگولاتوری در حال حاضر تمام پیش‌نویس‌های مصوبات پس از برگزاری جلسات کمیسیون‌های فرعی تخصصی با حضور نمایندگان بخش خصوصی و نظرخواهی تخصصی از فعالان این حوزه تدوین و در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار می‌گیرد: «ما معتقدیم استفاده از توان فکری و نظر مشورتی بخش خصوصی و نهادهای صنفی باعث می‌شود تصمیمات قوی‌تر، باثبات‌تر و بهتری گرفته شود.»

او همچنین به درخواست همکاری نظام صنفی در تدوین و اصلاح آیین‌نامه تایید نمونه تجهیزات حوزه فاوا اشاره کرد و گفت:

«پیش‌نویس این آیین‌نامه با استفاده از نظرات فعالان این حوزه تدوین شده و در حال حاضر آماده طرح در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است و اگر نظام صنفی نظری درباره چارچوب تدوین شده و نحوه ارائه خدمات به شکل مطلوب‌تر داشته باشد از آن استقبال می‌کنیم.»

همکاری در تدوین نسخه اولیه سند راهبردی اینترنت اشیا در کشور، تعیین تعرفه در حوزه پهنای باند و اینترنت توسط بخش خصوصی و سازمان نصر، تدوین سیاست‌های کلی حفظ امنیت و محرمانگی شبکه ملی اینترنت اشیا و راحل‌های هوشمندسازی، تفویض رگولاتوری و تعرفه‌گذاری حوزه ممیزی مراکز داده به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، همکاری در تدوین و اصلاح آیین‌نامه تایید نمونه تجهیزات فاوا، تدوین نظام تعرفه‌گذاری خدمات آزمایش و تایید نمونه تجهیزات فاوا و… از موضوعات درخواست‌های اعضای نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در نشست با رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۲۳ آذر ۱۴۰۰

    سیاسیون همیشه وعدۀ سرخرمن کیفیت را بهانۀ گرانترترفروشی کرده‌اند
    همیشه هم وعدۀ خود را عملی نموده‌اند: گرانی تصاعدی و کیفیت تنزّلی است
    و کسی نمی‌گوید: یکبار هم که شده اوّل کیفیت را بیشتر کن بعد هرچه خواستی بالا بکش!
    تقصیر قضا و قدر نیست اگر اهل نیستیم
    و السلام

  • realtime
    realtime | ۲۳ آذر ۱۴۰۰

    درامد باید ملت داشته باشن که پول بدن. هر چند که شما میخوای اینترنت رو از دسترس ملت خارج کنی با این افزایش قیمت.

مطالب پیشنهادی