ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جعبه ابزار: بهترین اپلیکیشن‌ها برای آنالیز شبکه‌های وای‌فای در اندروید

اتصال بی‌سیم به اینترنت به جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی امروزی ما تبدیل شده است و کوچک‌ترین تداخل در این اتصالات می‌تواند نارضایتی کاربران را به همراه داشته باشد. ابزارهای آنالیز وای فای در اندروید گزینه‌ای ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

اتصال بی‌سیم به اینترنت به جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی امروزی ما تبدیل شده است و کوچک‌ترین تداخل در این اتصالات می‌تواند نارضایتی کاربران را به همراه داشته باشد. ابزارهای آنالیز وای فای در اندروید گزینه‌ای مناسب برای شناسایی و حل مشکلات شبکه‌های بی‌سیم هستند.

اپلیکیشن‌های متعددی برای آنالیز وای فای در اندروید به صورت تخصصی توسعه یافته‌اند که می‌توانند جزئیات و گزارش‌های مرتبط با شبکه را جمع‌آوری کنند. از چنین اطلاعاتی می‌توان برای شناسایی آسان‌تر عوامل تضعیف کننده سیگنال استفاده کرد.

Network Scanner

اپلیکیشن Network Scanner می‌تواند تمامی شبکه‌های اطراف کاربر را شناسایی و نمایش دهد. همچنین قادر است تمامی سیستم‌های میزبان موجود روی شبکه خانگی یا یک آی‌پی خاص را مشخص کند. به کمک این برنامه می‌توانید به راحتی متوجه شوید که چه کسانی از شبکه بی‌سیم شما در حال استفاده هستند و در صورت لزوم، جزئیات مرتبط با دستگاه‌های متصل را نیز در اختیار داشته باشید.

چهار روش آنالیز وای فای در اندروید به کمک اپلیکیشن Network Scanner در دسترس قرار دارد که شامل حالت‌های UDP پینگ، آرپ Read، دی‌ان‌اس Request و ICMP پینگ می‌شود. کاربر این امکان را دارد که به صورت دستی سرور DNS را انتخاب کند و اقدام به شناسایی مشکلات شبکه‌های خصوصی نماید. سایر قابلیت‌های پایه مرتبط با شبکه مثل Wake On Lan، پینگ، traceroute، محاسبه‌گر آی‌پی و پورت اسکنر درون برنامه در نظر گرفته شده است.

Network Scanner

Network Scanner

سازنده: First Row قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.1 مگابایت زبان:

Speed Test WiFi Analyzer

برنامه Speed Test WiFi Analyzer می‌توانید اطلاعات تکمیلی پیرامون هر شبکه قرار گرفته در نزدیکی دستگاه از جمله قدرت سیگنال، میزان امنیت، طیف قابل استفاده، پشتیبانی از پیکربندی‌های MIMO و فاصله تا نقطه اتصال را فراهم کند.

جزئیات مرتبط با عملکرد پینگ نیز از جمله اطلاعاتی هستند که در دسترس کاربر قرار می‌گیرند. همچنین می‌توان سرعت‌ترین سرور DNS را به کمک اپلیکیشن Speed Test WiFi Analyzer یافت که این قابلیت در بازی‌های آنلاین می‌تواند بسیار کاربردی باشد. پایش لحظه‌ای و بیست و چهار ساعته شبکه هم قادر به ثبت کوچک‌ترین کندی‌ها و قطع‌شدگی‌ها خواهد بود.

Speed Test WiFi Analyzer

Speed Test WiFi Analyzer

سازنده: analiti Experts Group قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 34 مگابایت زبان:

Network Analyzer

هدف اصلی از توسعه اپلیکیشن Network Analyzer، شناسایی مشکلات شبکه‌های بی‌سیم بوده است که می‌تواند در مراحل و قسمت‌های مختلف از جمله پیکربندی و تنظیمات اولیه تا معضلات مرتبط با ریموت سرورها رخ دهد.

قابلیت اندازه‌گیری سیگنال قادر است قدرت و کانال‌های وای‌فای را در اشکال مختلف از جمله نمودار رنگی یا به صورت متنی نمایش دهد. امکانات پایه مثل پینگ، پورت اسکنر و DNS lookup درون برنامه Network Analyzer تعبیه شده اند و حتی می‌توان با آن به جزئیات شبکه‌های بی‌سیم سایر همسایگان نیز دسترسی داشت.

	 Network Analyzer

Network Analyzer

سازنده: Jiri Techet قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 6.9 مگابایت زبان:

PingTools Network Utilities

برنامه PingTools Network Utilities می‌تواند تمامی دستگاه‌های متصل به شبکه فعلی شما را نمایش دهد و جزئیات پایه و ابتدایی نیز در ارتباط با شبکه در اختیار کاربر قرار می‌دهد. امکانات آن به ۱۶ مورد محدود می‌شوند که تست سرعت و پورت اسکنر از جمله مهم‌ترین آن‌ها هستند.

قابلیت Watcher tool در اپلیکیشن PingTools Network Utilities قادر به پایش مداوم و پیوسته منابع ریموت است. همچنین ویژگی جالبی برای تبدیل خروجی‌های پینگ به صدا درون برنامه در نظر گرفته شده است که می‌تواند با پخش صدا در هنگام بروز مشکل، کاربر را مطلع سازد.

	 PingTools Network Utilities

PingTools Network Utilities

سازنده: StreamSoft قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 10 مگابایت زبان:

WiFi Analyzer

اپلیکیشن WiFi Analyzer برای مواردی مفید است که کاربر قصد دارد به کمک آنالیز وای فای در اندروید، بالاترین قدرت سیگنال در شبکه‌های اطراف خود را بیابد و از کانال‌های شلوغ دوری کند. این عنوان متن باز برای عملکرد نیازی به اتصال اینترنت ندارد و داده‌های بدست آمده را به صورت نمودارهای گرافیکی نمایش می‌دهد.

کاربر در هر زمانی قادر است فرایند اسکن را متوقف کند و در هنگام نیاز دوباره آن را ادامه دهد. به کمک این فرایند علاوه‌بر قدرت شبکه‌های مختلف، می‌توان نقاط اتصال و فاصله دستگاه تا آن‌ها را نیز مشاهده کرد.

WiFi Analyzer (open-source)

WiFi Analyzer (open-source)

سازنده: VREM Software Development قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3 مگابایت زبان:

WiFi Analyzer by Olgor

برنامه WiFi Analyzer by Olgor اقدام به یافتن بهترین کانال‌ها و محل‌ها می‌کند و آن‌ها را جهت اتصال به کاربر پیشنهاد می‌دهد. اطلاعات کاربردی ارائه شده جهت بهینه‌سازی شبکه و کاهش تداخلات می‌تواند سرعت و پایداری اتصال بی‌سیم را افزایش دهد.

تخمین فاصله تا نقاط اتصال و نمایان‌سازی شبکه‌های مخفی از دیگر ویژگی‌های اپلیکیشن WiFi Analyzer by Olgor به شمار می‌روند. همچنین کاربر می‌تواند از داخل برنامه به شبکه‌های وای‌فای باز متصل شود.

	 WiFi Analyzer

WiFi Analyzer

سازنده: olgor.com قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی