ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بانک مرکزی انگلیس هشدار داد: بیت کوین ممکن است به دارایی بی ارزشی تبدیل شود

معاون بانک مرکزی بریتانیا می‌گوید افرادی که حوزه رمزارزها سرمایه گذاری می‌کنند باید از خطرات احتمالی آن آگاه بوده و آماده باشند تا همه چیز خود را از دست بدهند. وی معتقد است بزودی بیت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

معاون بانک مرکزی بریتانیا می‌گوید افرادی که حوزه رمزارزها سرمایه گذاری می‌کنند باید از خطرات احتمالی آن آگاه بوده و آماده باشند تا همه چیز خود را از دست بدهند. وی معتقد است بزودی بیت ‌کوین به دارایی بی‌ارزشی تبدیل می‌شود و می‌تواند باعث سقوط مالی شود.

بیت کوین،‌ این رمزارز محبوب اوایل نوامبر به بالاترین قیمت خود یعنی 67000 دلار رسید، اما پس از انتشار خبرهایی در مورد واریانت امیکرون کرونا اوضاع تا حدی تغییر کرد.

«سر جان کانلیف» معاون بانک مرکزی انگلیس می‌گوید:

«بانک‌ مرکزی باید آماده خطرات احتمالی مرتبط با افزایش ارزش دارایی‌های کریپتو و محبوبیت فزاینده آنها باشد. قیمت رمزارزها می‌تواند بسیار متغیر باشد و حتی از نظر تئوری قیمت [بیت کوین] ممکن است به صفر برسد.»

ارزش بازار دارایی رمزارز

ارزش بازار دارایی‌های کریپتو از اوایل سال 2020 ده برابر شده و به حدود 2.6 تریلیون دلار رسیده است که حدود 1 درصد از دارایی‌های مالی جهان است. حدود 0.1 درصد از ثروت خانواده‌های بریتانیا در بیت کوین و دارایی‌های رمزنگاری مشابه مانند اتریوم و بایننس کوین سرمایه گذاری شده است. حدود 2.3 میلیون کاربر دارایی‌های رمزارز دارند و به صورت متوسط هر کاربر حدود 300 پوند ارز دیجیتال دارد.

کمیته سیاست مالی بانک مرکزی انگلیس که به دنبال بحران مالی سال 2008 برای نظارت بر ریسک‌های احتمالی تشکیل شد، در جلسه هفته گذشته در مورد تهدید رمزارزها بر ثبات مالی بریتانیا صحبت کرد. از نظر این کمیته رشد سریع قیمت چنین دارایی‌ها می‌تواند خطرات زیادی را به همراه داشته باشد.

بانک مرکزی بریتانیا معتقد است که موسسه‌های بزرگ باید رویکرد محتاطانه‌ای نسبت به پذیرش دارایی‌های کریپتویی داشته باشند و به صورت منظم تحولات بازار را رصد کنند.

شورای ناظر بر تبلیغات انگلستان نیز در مورد دارایی‌های کریپتویی هشدار داده است و تبلیغات در مورد فعالیت صرافی‌ها و موسسه‌های مالی را تایید نمی‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۲۶ آذر ۱۴۰۰

    بیت‌کوین اسمش روشه: مثل هر Bit قابل هک‌شدن/ پریدن است و از اوّل بی‌ارزش بوده
    آدم باید بمعنی واقعی خرپول باشد تا اموالش را به شماره موهومی بدهد که هیچ ضمانت/ متولّی ندارد. و کل این بازار خیالی به کرم و دندان کوسه بند است
    و السلام

  • itookan
    itookan | ۲۵ آذر ۱۴۰۰

    کاملا محتمله به نظرم.

مطالب پیشنهادی