ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین خودرو جهان با قابلیت تغییر رنگ معرفی می شود؛ رهاورد ب‌ام‌و برای CES 2022

کمپانی آلمانی ب‌ام‌و در نظر دارد از نسخه M60 کراس‌اوور iX در نمایشگاه لوازم الکترونیکی CES رونمایی کند‌. در کنار این نسخه، باواریایی‌ها نسل نوینی از پنل‌های بدنه را نیز به نمایش خواهند گذاشت. این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ آذر ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

کمپانی آلمانی ب‌ام‌و در نظر دارد از نسخه M60 کراس‌اوور iX در نمایشگاه لوازم الکترونیکی CES رونمایی کند‌. در کنار این نسخه، باواریایی‌ها نسل نوینی از پنل‌های بدنه را نیز به نمایش خواهند گذاشت. این پنل‌ها به قابلیت تغییر رنگ مجهز هستند و راننده می‌تواند با فشار یک دکمه رنگ خودروی خود را عوض کند!

در رابطه با تکنولوژی این پنل‌ها فعلا جزئیات چندانی در دست نیست و نمی‌دانیم که عملکرد آنها با چه مکانیسمی است. با این حال چنانچه این تکنولوژی به مدل‌های تولیدی راه پیدا کند، انقلابی در طراحی و شخصی‌سازی خودرو به وقوع خواهد پیوست.

بر اساس شایعات اخیر، نسخه M60 از iX به یک پیشرانه ۵۶۰ اسب بخاری مجهز خواهد بود. البته برخی شایعات قدرت این نسخه را ۶۰۰ اسب بخار پیش‌بینی کرده‌اند.

با اتکا به این پیشرانه کراس‌اوور برقی باواریایی‌ها قادر خواهد بود صفر تا صد را در زمانی در حدود ۴ ثانیه محقق کند. گفته می‌شود این پیشرانه در اولین محصول تمام الکتریکی رولزرویس یعنی مدل اسپکتر نیز به کار گرفته خواهد شد.

در حال حاضر ب‌ام‌و نسخه xDrive50 از iX را در آمریکا به فروش میرساند. این نسخه به دو موتور الکتریکی مجهز بوده و ۵۱۶ اسب بخار قدرت و ۷۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. انرژی‌بخش این نسخه پک باتری لیتیوم یونی ۱۱۱ کیلووات ساعتی است که برای پیمایش ۳۰۰ مایل یا ۴۸۳ کیلومتر مسافت کفایت می‌کند.

برای نسخه iX xDrive50 قیمتی برابر با ۸۳ هزار و ۲۰۰ دلار تعیین شده است. به این رقم ۹۹۵ دلار دیگر بابت هزینه حمل و تحویل افزوده می‌شود.

این کراس‌اوور برقی آلمانی با انبوهی از آپشن‌های مختلف قابل سفارش است. در صورت انتخاب همه آپشن‌ها، قیمت iX xDrive50 به بالای ۱۰۰ هزار دلار صعود می‌کند. با این حساب می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت نسخه M60 در همین حدود یا کمی بیشتر خواهد بود.

گفتنی است کراس‌اوور الکتریکی ب‌ام‌و اخیرا در تست تصادف یورو انکپ بسیار خوش درخشیده و توانسته هر ۵ ستاره ممکن را از آن خود کند.

اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم، باید بگوییم این خودرو در بخش محافظت از سرنشینان بزرگسال امتیاز بسیار خوب ۹۱ درصد را کسب کرده است.

در بخش محافظت از سرنشینان خردسال و تجهیزات ایمنی نیز این خودرو موفق به دریافت امتیازهای ۸۷ و ۸۱ درصد شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mrart
    mrart | ۲۷ آذر ۱۴۰۰

    فقط پراااااییییید

مطالب پیشنهادی