ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

اپل با هدف افزایش تولید تراشه داخلی، برنامه‌های جدیدی را دنبال می‌کند

اپل ظاهرا در حال راه اندازی دفتر جدیدی است که متخصصانی آن قرار است روی توسعه تراشه‌های داخلی متمرکز شوند تا وابستگی این شرکت برای تامین قطعات آیفون به سایر تولیدکنندگان بازار کمتر شود. بلومبرگ ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

اپل ظاهرا در حال راه اندازی دفتر جدیدی است که متخصصانی آن قرار است روی توسعه تراشه‌های داخلی متمرکز شوند تا وابستگی این شرکت برای تامین قطعات آیفون به سایر تولیدکنندگان بازار کمتر شود.

بلومبرگ با انتشار این گزارش توضیح می‌دهد که غول فناوری مستقر در کوپرتینو در حال استخدام چندین نیرو جدید در ارواین، کالیفرنیا است. بر حسب اتفاق شرکت‌های Broadcom و Skyworks در این منطقه نیز دفاتر خود را دارند. همانطور که در ادامه این گزارش توضیح داده شده ظاهرا اپل به دنبال کارمندانی است که تجربه کار با تراشه‌های مودم و نیم‌رسانا بی‌سیم را داشته باشند.

کارمندان جدید غول فناوری که در دفاتر ارواین مشغول به کار خواهند شد، قرار است روی رادیوهای بی‌سیم، مدارهای مجتمع فرکانس رادیویی و یک سیستم بی‌سیم کار خواهند کرد. همچنین این تیم روی صنعت نیم‌رسانا برای اتصال بلوتوث و وای‌فای تمرکز خواهد کرد.

اپل در تلاش برای توسعه تراشه‌های بی‌سیم داخلی

اپل

در گزارش آمده است:

این بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر برای گسترش دفاتر ماهواره‌ای است که به غول فناوری اجازه می‌دهد تا کانون‌های مهندسی را هدف قرار دهد و کارمندانی را جذب کند که ممکن است مایل نباشند در سیلیکون ولی پایگاه اصلی آن مشغول به کار شوند. این رویکرد همچنین به اپل کمک کرده تا هدف خود برای ساخت بیشتر اجزای داخلی را پیش ببرد.

این تلاش بر اساس کار قبلی غول فناوری در زمینه تراشه‌های بی‌سیم است. دستگاه‌هایی مانند ایرپاد و اپل واچ در حال حاضر شامل قطعات سفارشی هستند که به آن‌ها امکان همگام‌سازی با دستگاه‌ها را فراهم می‌کند. جدیدترین آیفون‌های اپل نیز شامل تراشه‌های باند فوق وسیع U1 برای تعیین دقیق‌تر مکان و اتصال با لوازم جانبی مانند ایرتگ و سایر محصولات می‌شود.

اپل و برادکام در ژانویه ۲۰۲۰ یک قرارداد دو ساله تنظیم کردند که بر اساس آن، غول ارتباطات بی‌سیم موافقت کرد تا قطعات بی‌سیم اضافی برای این شرکت عرضه کند. در همین حال، اسکای‌ورکس در سال‌های اخیر برای بیش از نیمی از درآمد خود به اپل متکی بوده است. با این وجود، این شرکت با ثبت یک قرارداد خرید جداگانه به ارزش ۲.۷۵ میلیارد دلار، اتکای خود به اپل را کاهش داد.

در نهایت، هرچند اپل هم اکنون از مودم‌های کوالکام در آیفون ۱۳ استفاده می‌کند، ظاهرا قصد دارد به تلاش‌های خود برای ساخت مودم‌های داخلی ادامه دهد. کوپرتینویی‌ها در سال ۲۰۱۹ کسب‌وکار مودم گوشی‌های هوشمند اینتل را به مبلغ ۱ میلیارد دلار خریداری کردند و «مینگ چی کو» تحلیلگر معتبر، توضیح داده بود که برای اولین بار در آیفون ۲۰۲۳ شاهد یک مودم ۵G طراحی شده توسط اپل خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی