ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اندروید باکس
تکنولوژی

شیائومی از TV Stick 4K با اندروید تی‌وی ۱۱ و پشتیبانی از AV1 رونمایی کرد

شیائومی از دستگاه اندروید تی‌وی جدید خود با نام TV Stick 4K رونمایی کرد. از جمله قابلیت‌های مهم آن می‌توان به پخش محتوای 4K اشاره کرد. این محصول احتمالا با قیمت حدود ۵۵ دلار به‌زودی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

شیائومی از دستگاه اندروید تی‌وی جدید خود با نام TV Stick 4K رونمایی کرد. از جمله قابلیت‌های مهم آن می‌توان به پخش محتوای 4K اشاره کرد. این محصول احتمالا با قیمت حدود ۵۵ دلار به‌زودی راهی بازار خواهد شد.

شیائومی در چند سال گذشته دستگاه‌های اندروید باکس مقرون به‌صرفه‌ای مانند سری «می باکس» یا «Mi TV Stick» را روانه بازار کرده است. در ماه سپتامبر، مشخصات نسخه به‌روز شده‌ای از دستگاه TV Stick در FCC مشاهده شد و اکنون به صورت رسمی معرفی شده است. با توجه به اینکه شیائومی چند ماه پیش تصمیم به حذف برند «می» از محصولاتش گرفت، دستگاه جدید شیائومی TV Stick 4K نامیده می‌شود و خبری از برند می در آن نیست.

مشخصات شیائومی TV Stick 4K

شیائومی TV Stick 4K

شیائومی هنوز اطلاعیه معرفی رسمی دستگاه جدید خود را منتشر نکرده، اما صفحه‌اش در وب‌سایت جهانی این شرکت ظاهر شده است. طبق تصاویر ارائه شده در وب‌سایت، اندروید باکس جدید شیائومی به همراه کنترل از راه دور آن طراحی مشکی یکسانی دارند و روی کنترل آن دو دکمه دیده می‌شود که برای سرویس پرایم ویدیو آمازون و نتفلیکس درنظر گرفته شده‌اند، البته این دکمه‌ها در کشورهای مختلف، متفاوت خواهند بود.

دستگاه‌های قبلی تنها قادر به نمایش ویدیوهایی با وضوح ۱۰۸۰p بودند اما محصول جدید شیائومی می‌تواند ویدیوها را با وضوح 4K نشان دهد. علاوه بر این، شیائومی TV Stick 4K با پشتیبانی از سیستم عامل اندروید تی‌وی ۱۱ و فرمت‌های AV1 و VP9 رقیبی برای «کروم کست» گوگل محسوب می‌شود.

چیپ مورد استفاده در این دستگاه بطور رسمی مشخص نشده، اما گزارش‌های قبلی به Amlogic S905Y4 اشاره داشتند که با توضیحات شیائومی مبنی بر چهار هسته Cortex-A35 مطابقت دارد.

دستگاه جدید شیائومی نقص‌هایی هم دارد. برای مثال عدم وجود درگاه کارت SD یا پورت USB اضافه، افزایش فضای داخلی را برای کاربران غیرممکن می‌کنند و آن‌ها تنها می‌توانند از ۸ گیگابایت حافظه داخلی آن استفاده کنند. در نهایت این دستگاه احتمالا با همان برچسب قیمت ۵۴.۹۹ دلاری قبلی فروخته خواهد شد اما بازار مقصدش هنوز مشخص نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی