ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متاورس
تکنولوژی

درآمد ۱۰۰ هزار دلاری یک تعمیرگاه ماشین و بانک مجازی در دنیای متاورس

«رابرت دویل» ۳۷ ساله در مدت شش ماه با دارایی‌های مجازی خود در Polka City (شهری مجازی در متاورس) موفق به کسب درآمد تقریبا ۱۰۰ هزار دلاری شد. سرمایه‌گذاران در این شهر مجازی می‌توانند با ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

«رابرت دویل» ۳۷ ساله در مدت شش ماه با دارایی‌های مجازی خود در Polka City (شهری مجازی در متاورس) موفق به کسب درآمد تقریبا ۱۰۰ هزار دلاری شد. سرمایه‌گذاران در این شهر مجازی می‌توانند با NFT‌هایی که نمایانگر زمین، مشاغل و سایر دارایی‌ها هستند، درآمد کسب کنند.

متاورس در چند هفته گذشته مورد توجه بسیاری قرار گرفته و مردم میلیون‌ها دلار روی زمین‌ها و سایر دارایی‌های مجازی آن خرج می‌کنند و از طرفی دیگر افرادی مانند رابرت دویل از دارایی‌های خود کسب درآمد می‌کنند. دویل مالک یک تعمیرگاه ماشین مجازی و بانک در متاورس است که هنوز حتی به طور کامل راه‌اندازی نشده‌اند. با این وجود او در حدود شش ماه موفق به کسب درآمد ۹۷,۳۴۴ دلاری شده است.

کسب درآمد از متاورس

متاورس

ملک مجازی دویل در پولکا سیتی قرار دارد که یک پلتفرم بازی در متاورس محسوب می‌شود و اولین بار سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد. بازیکنان این پلتفرم می‌توانند توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) را خریداری کنند که در موارد زیادی از جمله تاکسی‌های مجازی، پمپ بنزین‌ها، بیلبورد‌ها و حتی موتورسیکلت‌ها کاربرد دارد. سپس سود هفتگی خود را در قالب توکن بومی این پلتفرم دریافت می‌کنند.

طبق راهنمای این پلتفرم، کاربران هم اکنون می‌توانند دارایی‌های دیجیتال را خریداری کرده و آن‌ها را معامله کنند. خود بازی قرار است به زودی (تا پایان ۲۰۲۱) عرضه شود و از آن به عنوان «GTA رمزارزها» یاد شده است که به سری بازی‌های جهان باز و معروف Grand Theft Auto اشاره دارد.

دویل اخیرا موفق به کسب ۱۱۱,۶۴۶ پولکا (رمزارز این شهر مجازی) به ارزش ۰.۸۷۱۹ دلار شده که عمده آن از تعمیرگاه خودرو به دست آمده است. ارز پولکا در سال جاری نزدیک به ۵۰۰ درصد رشد داشته است. همچنین زمانی که بازی عرضه شود، او می‌تواند از مشتریان تعمیرگاه خود پول و از مشتریان بانک ۲۵ درصد کارمزد دریافت کند.

از طرفی دیگر باید اشاره کرد NFTهایی که دارایی‌های مجازی این پلتفرم را شامل می‌شوند، چندان ارزان نیستند و تعمیرگاه خودرو برای دویل ۲۳ هزار دلار و بانک ۳۵۰۰ دلار هزینه داشته است.

هرچند متاورس در طول سال‌های گذشته به اشکال مختلفی وجود داشته اما تصمیم فیسبوک برای تغییر نام تجاری خود به مِتا باعث توجه بسیار زیادی به این حوزه شد و اکنون اهالی سیلیکون ولی با جدیت بیشتری به سراغ آن رفته‌اند و تلاش دارند آن را جایگزین اینترنت فعلی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۳ دی ۱۴۰۰

    خدایا چقدر چرته این
    ماینکرفت رو تبا عینک واقعیت مجازی تجربه کردن چه لذتی داره خوب؟

  • mohsen abdikahnamoyi
    mohsen abdikahnamoyi | ۸ دی ۱۴۰۰

    خیلی جالبه من تازه آشنا شدم فکر کنم کارهایی که در دنیای بیرونی نمیتونی انجام بدی اونجا میتونی انجامش بدی چون زمان و مکان معنی نداره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی