ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی ۴ اپلیکیشن برتر جایگزین Airplay در اندروید

سرویس Airplay اپل امکان استریم محتواهای گوناگون مانند ویدیو و موسیقی را به صورت بی‌سیم از آیفون یا آیپد روی اپل تی‌وی امکان‌پذیر می‌سازد. متاسفانه این قابلیت در دسترس کاربران اندروید قرار ندارد؛ اما آیا ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

سرویس Airplay اپل امکان استریم محتواهای گوناگون مانند ویدیو و موسیقی را به صورت بی‌سیم از آیفون یا آیپد روی اپل تی‌وی امکان‌پذیر می‌سازد. متاسفانه این قابلیت در دسترس کاربران اندروید قرار ندارد؛ اما آیا می‌توان از ابزاری به عنوان جایگزین Airplay در سیستم‌عامل گوگل استفاده کرد؟

خوشبختانه توسعه‌دهندگان توانسته‌اند اپلیکیشن‌های متعددی به عنوان جایگزین Airplay منتشر کنند. استفاده از این عناوین معمولاً بسیار ساده است و تنها باید اقدام به دریافت و نصب آن‌ها از گوگل پلی کرد. البته در برخی موارد، پیچیدگی‌های خاصی وجود خواهد داشت؛ برای مثال جهت بهره‌مندی از قابلیت Airplay در ویندوز یا مک اواس باید اقدام به نصب و پیکربندی دستی نرم افزارها کرد.

بهترین اپلیکیشن‌های جایگزین Airplay در اندروید

همانطور که در قسمت قبلی اشاره کردیم، اپلیکیشن‌های زیادی به عنوان جایگزین Airplay در گوگل پلی یافت می‌شوند. برخی از آن‌ها رایگان هستند، درحالی که بعضی دیگر نیازمند خرید مستقیم یا پرداخت درون برنامه خواهند بود. در ادامه به معرفی بهترین گزینه‌ها و آموزش راه‌اندازی و استفاده از آن‌ها خواهیم پرداخت.

iMyFone MirrorTo

اپلیکیشن iMyFone MirrorTo یکی از بهترین گزینه‌ها جهت اشتراک‌گذاری صفحه نمایش برای کاربران اندروید است. این برنامه امکان انتقال آسان اسکرین‌شات‌ها میان سیستم عامل موبایل و رایانه شخصی را فراهم می‌کند. همچنین کاربر قادر خواهد بود تا به آسانی اقدام به مدیریت نمایشگرهای بزرگ با توجه به نیازهای خود کند و در صورت لزوم از صفحه کلید جانبی هم بهره‌مند شود. در نتیجه اگر به دنبال تجربه بازی‌های موبایل یا مدیریت شبکه‌های اجتماعی بدون هیچ تاخیری روی کامپیوتر خود هستید، محصول گفته شده می‌تواند بسیار مفید و کاربردی واقع شود. 

راه‌اندازی و استفاده از iMyFone MirrorTo

برای استفاده از قابلیت‌های گفته شده در ابتدا باید به وب‌سایت رسمی iMyFone MirrorTo مراجعه کرده و سپس نسخه مخصوص رایانه را دانلود کنید. درحال حاضر تنها امکان استفاده از این برنامه روی کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های ویندوزی وجود دارد. در ادامه فایل دانلود شده را اجرا کنید تا فرایند نصب شروع شود.

پس از اتمام فرایند نصب، باید موبایل یا تبلت اندرویدی خود را از طریق کابل USB به رایانه متصل کنید. توجه داشته باشید که گزینه Transfer Files را در حین اتصال روی موبایل خود، انتخاب کرده باشید.

اکنون در دستگاه اندرویدی خود باید قابلیت USB Debugging را فعال کنید. برای انجام این کار ابتدا به قسمت تنظیمات (Settings) مراجعه کرده و سپس گزینه About Phone را بزنید. در ادامه گزینه Software Info را لمس کنید. اکنون ۷ بار روی گزینه Build Number بزنید تا بتوانید به منوی Developer Options دسترسی پیدا کنید. اکنون دوباره به صفحه اصلی تنظیمات بازگردید و با مراجعه به منوی تازه فعال شده، گزینه USB Debugging را روشن کنید.

اپلیکیشن iMyFone MirrorTo برای عملکرد صحیح نیاز به برخی دسترسی‌ها در اندروید دارد. به همین جهت کلید Turn On را لمس کنید تا ابزار به صورت خودکار روی دستگاه اندرویدی شما نصب شود.

حالا می‌توانید از اشتراک‌گذاری صفحه نمایش گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی خود روی رایانه شخصی بهره‌مند شوید. کنترل سیستم عامل موبایل روی نمایشگر بزرگ‌تر می‌تواند تجربه‌ای متفاوت باشد که انجام برخی امور خاص را بسیار آسان‌تر از گذشته خواهد کرد.

AirSync

اپلیکیشن AirSync یکی دیگر از عناوین محبوب به عنوان جایگزین Airplay در اندروید است که امکان دریافت و نصب آن از طریق گوگل پلی وجود دارد. این برنامه می‌تواند به صورت مستقیم، دسترسی به لیست‌های پخش و آلبوم‌های قرار گرفته روی آیتونز را در رایانه‌های شخصی مبتنی بر ویندوز یا گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی امکان‌پذیر کند. البته اتصال وای‌فای و بهره‌مندی از ایرپلی در دستگاه مبداء برای استفاده از تمامی قابلیت‌ها ضروری خواهد بود.

محیط برنامه AirSync بسیار کاربرپسند و چشم‌نواز طراحی شده و بیش از ۵۰۰ هزار نصب را در گوگل پلی ثبت کرده است. کاربران باید دقت داشته باشند فرایند نصب را تا انتها به صورت کامل انجام دهند تا بتوانند از ویژگی‌های اپلیکیشن استفاده نمایند؛ تنها کافیست نسخه رسمی آن را از گوگل پلی دریافت کنید و پس از نصب، دستورالعمل‌های داخل اپ را دنبال نمایید تا اشتراک‌گذاری صفحه نمایش دستگاه اندرویدی روی تلویزیون فعال شود.

AirSync: iTunes Sync & AirPlay for Android

AirSync: iTunes Sync & AirPlay for Android

سازنده: doubleTwist ™ قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۰.۲ مگابایت زبان:

Twonky Player

برنامه Twonky Player گزینه مناسبی برای پخش فایل‌های چند رسانه‌ای ذخیره شده در حافظه داخلی موبایل یا تبلت روی تلویزیون است. کاربران به کمک این برنامه می‌توانند در هر زمانی فیلم‌ها و سریال‌های خود را روی گوشی هوشمند یا سرور خانگی دانلود کرده و با تلویزیون مشاهده کنند. رابط کاربری برنامه بسیار ساده است و تنها به اتصال وای‌فای برای عملکرد صحیح نیاز دارد. با مراجعه به گوگل پلی می‌توانید آخرین نسخه از اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید.

Twonky Player

Twonky Player

سازنده: Lynx Technology قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۲۰ مگابایت زبان:

AllConnect

اپلیکیشن AllConnect عنوان دیگری برای سیستم عامل اندروید است که قابلیت استریم موسیقی، تصاویر و ویدیوها روی تلویزیون را دارد. تمامی فناوری‌های استریم در این برنامه پشتیبانی می‌شوند و با تمامی دستگاه‌ها سازگار است. کاربران کنترل کاملی روی موارد نمایش داده شده در تلویزیون خواهند داشت و می‌توانند گزینه‌های قابل پخش را شخصی‌سازی کنند.

برای دریافت AllConnect کافیست نام آن را در نوار جستجوی مرورگر موبایل خود وارد کنید. با کلیک روی صفحه دانلود برنامه، به صفحه جدیدی منتقل می‌شوید که درخواست صدور مجوز نصب را خواهد داشت. توجه داشته باشید که باید پیش از دانلود برنامه، قابلیت نصب از منابع ثالث را در دستگاه خود فعال کرده باشید. پس از پایان نصب اپ، می‌توانید از امکانات اشتراک‌گذاری تصویر آن استفاده کنید.

نکات قابل توجه در استفاده از جایگزین AirPlay در اندروید

در هنگام استفاده از عناوین جایگزین AirPlay در اندروید بهتر است همیشه به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • از به روز بودن تلویزیون خود اطمینان کسب کنید و آخرین نسخه نرم افزاری را روی آن نصب نمایید.
  • از اتصال تلویزیون به اینترنت جهت استفاده از قابلیت‌های مرتبط با AirPlay مطمئن شوید.
  • سازگاری دستگاه مورد استفاده خود را با اپلیکیشن موردنظر بررسی کنید.
  • پیش از اشتراک‌گذاری، محتوای انتخاب شده جهت پخش را بررسی نمایید.
  • به مجوزهای موردنیاز توجه داشته باشید؛ زیرا گاهی اوقات اپلیکیشن‌ها به دلیل مجوزهای نامرتبط توسط برنامه‌های آنتی ویروس مسدود می‌شوند. فعال‌سازی این مجوزها برای عملکرد صحیح لازم خواهد بود.

جمع‌بندی

این روزها اپلیکیشن‌های مشابه با AirPlay توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. همچنین تعداد کاربران اندروید بسیار بیشتر از iOS است؛ در نتیجه جایگزین‌های مناسب برای این سیستم عامل می‌توانند با استقبال گسترده‌تری مواجه شوند و کاربرد بیشتری نیز داشته باشند. در قسمت‌های قبلی به برخی از عناوین مرتبط اشاره شد که می‌توانند برای اشتراک‌گذاری صفحه نمایش مورد استفاده قرار گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی