ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
تکنولوژی

سامسونگ احتمالا روی دستگاهی با نمایشگر تاشو و رول شونده کار می‌کند

سامسونگ پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که دستگاهی با طراحی متفاوت و نمایشگر رول شونده و تاشو را نشان می‌دهد. علاوه بر این، زاویه باز یا بسته شدن آن را می‌توان به صورت کاملا ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سامسونگ پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که دستگاهی با طراحی متفاوت و نمایشگر رول شونده و تاشو را نشان می‌دهد. علاوه بر این، زاویه باز یا بسته شدن آن را می‌توان به صورت کاملا دلخواه تنظیم کرد.

پتنت سامسونگ با عنوان «دستگاه الکترونیکی با قابلیت تا شدن و کشویی»، دستگاهی را نشان می‌دهد که ظاهرا نمایشگر تاشو آن را می‌توان به هر طریق و روش ممکن خم کرد. البته پیش از هر چیز با یک دستگاه رول شونده مواجه هستیم که از نظر مفهومی ساده به نظر می‌رسد اما تاکنون به جز نمونه‌های اولیه مشابه آن را ندیده بودیم.

گوشی سامسونگ با طراحی خلاقانه

طبق تصاویر و توضیحات ارائه شده، ظاهرا می‌توان انتهای نمایشگر دستگاه و قسمتی از بدنه زیر آن را کشید و با این کار قسمت بیشتری از نمایشگر که داخل بدنه دستگاه جمع شده به بیرون کشیده می‌شود. بنابراین کاربران در صورت نیاز، می‌توانند به نمایشگر بزرگتری دسترسی داشته باشند که در شرایط خاص می‌تواند داخل بدنه جمع شود. همانطور که گفتیم از نظر مفهوم، پتنت سامسونگ دستگاه کاملا ساده‌ای را به تصویر می‌کشد، اما مکانیک و ساختار آن بسیار قابل توجه است.

شاید جالب‌ترین نکته طراحی این دستگاه، نحوه تا شدن نمایشگر آن باشد. به نظر می‌رسد بخشی از نمایشگر علاوه بر مکانیزم رول شونده با وجود یک لولا در زیر آن می‌تواند به روش‌های مختلفی تا شود.

می‌توان انتظار داشت که درست مانند دستگاه‌های تاشو فعلی، لولا این دستگاه نیز «پیچش محور» باشد که این امر باعث آزادی بیشتر کاربران در هنگام تنظیم زاویه نمایشگر تاشو می‌شود. با این وجود، به نظر می‌رسد نمایشگر دستگاه به صورت کامل بسته نخواهد شد و کمی باید به سمت داخل یا خارج زاویه داشته باشد که البته این امر به میزان چرخش قسمت دیگر نمایشگر بستگی دارد.

این غول فناوری کره‌ای اخیرا پتنت دیگری را به ثبت رسانده بود که دستگاهی مجهز به دو نمایشگر کشویی را نشان می‌داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی