ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
کسب و کار

ایلان ماسک امسال بیش از ۱۱ میلیارد دلار مالیات می‌دهد

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا با دارایی بیش از ۲۴۰ میلیارد دلار ثروتمندترین فرد جهان است. ماسک چندین هفته پیش بخشی از سهامش در تسلا را پس از برگزاری یک نظرسنجی توییتری فروخت و حالا اعلام ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا با دارایی بیش از ۲۴۰ میلیارد دلار ثروتمندترین فرد جهان است. ماسک چندین هفته پیش بخشی از سهامش در تسلا را پس از برگزاری یک نظرسنجی توییتری فروخت و حالا اعلام کرده که امسال بیش از ۱۱ میلیارد دلار مالیات می‌پردازد.

هفته گذشته ایلان ماسک به عنوان شخصیت سال ۲۰۲۱ مجله تایم انتخاب شد و در ادامه مورد انتقاد قرار گرفت. «الیزابت وارن»، یکی از سناتورهای آمریکا پس از انتخاب ماسک توسط تایم، در توییتر به عدم پرداخت مالیات توسط ماسک اشاره کرد و چنین تصمیمی را به انتقاد گرفت. اکنون مدیرعامل تسلا در توییتی نوشته:

برای کسانی که کنجکاو هستند؛ امسال بیش از ۱۱ میلیارد دلار مالیات پرداخت خواهم کرد.

ایلان ماسک و پرداخت بیش از ۱۱ میلیارد دلار مالیات

ایلان ماسک

ماسک همچنین هفته گذشته، در پاسخ دیگری به توییت الیزابت وارن با استفاده از کلمات نامناسبی ادعا کرده بود «امسال بیش از هر آمریکایی دیگری در تاریخ، مالیات پرداخت خواهد کرد.»

برخی گزارش‌ها در گذشته با انجام محاسبات، مالیاتی که باید ماسک بپردازد را ۱۲ میلیارد دلار اعلام کرده بودند.

ماسک در سال جاری تعداد زیادی از سهام خود در تسلا را به فروش گذاشت که طبق قانون باید باید مالیات مابه‌التفاوت قیمت سهم در بازه زمانی مشخص شده‌ای را پرداخت کند. مدیرعامل تسلا برای پرداخت این مالیات هنگفت نیاز به پول نقد داشت و این سرمایه را از طریق فروش سهام خود تامین کرد. 

تحقیقات ProPublica که در ماه ژوئن سال جاری منتشر شده بود نشان می‌دهد که ماسک از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ در مجموع ۴۵۵ میلیون دلار مالیات پرداخت کرده و از طرف دیگر، ثروتش ۱۳.۹ میلیارد دلار افزایش یافته است. ماسک همچنین در سال ۲۰۱۸ هیچ مالیات بر درآمد فدرالی پرداخت نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی