ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چالش بزرگ اپل: ایرتگ برای سرقت خودرو، مزاحمت و تعقیب شهروندان استفاده می‌شود

قبلا در گزارشی به شما گفته بودیم که سارقان از ایرتگ اپل برای سرقت خودرو استفاده می‌کنند. حالا علاوه بر افزایش گزارش‌ها در این زمینه، به نظر می‌رسد که ردیاب اپل پس از انتشار اپلیکیشن ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

قبلا در گزارشی به شما گفته بودیم که سارقان از ایرتگ اپل برای سرقت خودرو استفاده می‌کنند. حالا علاوه بر افزایش گزارش‌ها در این زمینه، به نظر می‌رسد که ردیاب اپل پس از انتشار اپلیکیشن اندروید به وسیله‌ای برای تعقیب شهروندان تبدیل شده است.

به گزارش Fox 2 Detroit، در دو مورد از این پروند‌ها یک زن و یک مرد از کشف ایرتگ در خودروی خود خبر داده‌اند. این خبرگزاری می‌گوید نمونه‌های مذکور تنها شمار معدودی از موارد پرشمار سوء استفاده از ایرتگ هستند. البته در هر دو مورد سیستم اپل به کاربران اطلاع داده که یک ایرتگ در حال تعقیب موقعیت آن‌هاست، ولی خود افراد نتوانسته‌اند ردیاب را پیدا کنند.

سوء استفاده از ایرتگ برای تعقیب شهروندان

از سوی دیگر، «جفری فاولر» از نشریه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرده که چگونه می‌توان به راحتی از ایرتگ برای دنبال کردن شهروندان استفاده کرد. او می‌گوید هشدار ردیاب اپل ۱۵ ثانیه با صدای کم منتشر می‌شود. اگر فرد با هدفون در حال حرکت باشد، به احتمال زیاد متوجه این صدا نمی‌شود. در نتیجه، کاربر نمی‌فهمد که ردیاب اپل در کیف یا کنار وسایل او قرار داده شده است. به‌علاوه، نوتیفیکیشن AirTag found moving with you هم می‌تواند بدون نیاز به ورود رمز غیرفعال شود.

ایرتگ

ایرتگ به خاطر مشخصات و قیمت پایین خود به‌راحتی می‌تواند به وسیله‌ای برای ردیابی افراد تبدیل شود. اپل چند قابلیت برای کاهش مضرات استفاده از این دستگاه در نظر گرفته، اما این تدابیر برای حفظ امنیت شهروندان کافی نیستند. اگر اپل می‌خواهد رگولاتورها به این قضیه ورود پیدا نکنند، احتمالا باید خیلی زود تغییرات مهمی را در محصول خود اعمال کند.

ایرتگ تفاوت‌های خاصی نسبت به ردیاب Tile و سایر ردیاب‌های بلوتوثی دارد و بخش عمده این تفاوت‌ها به شبکه Find My برمی‌گردد. بزرگ‌ترین برتری این دستگاه به اکوسیستم بزرگ اپل مربوط است که اجازه می‌دهد هر محصول اپلی که نزدیک ایرتگ باشد، آن را شناسایی کند. ولی همین مسئله خطرات استفاده از این دستگاه را افزایش داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی