ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آسترازنکا از تولید واکسن کرونا امیکرون با همکاری دانشگاه آکسفورد خبر داد

به دنبال انتشار خبر آغاز پروژه‌های ساخت واکسن اختصاصی برای ویروس کرونا امیکرون، حالا نوبت به شرکت داروسازی آسترازنکا رسیده تا اعلام کند که آن‌ها هم با دانشگاه آکسفورد وارد همکاری شده‌اند تا این واکسن ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

به دنبال انتشار خبر آغاز پروژه‌های ساخت واکسن اختصاصی برای ویروس کرونا امیکرون، حالا نوبت به شرکت داروسازی آسترازنکا رسیده تا اعلام کند که آن‌ها هم با دانشگاه آکسفورد وارد همکاری شده‌اند تا این واکسن ویژه را برای گونه جدید سارس کوو ۲ بسازند.

به گزارش رویترز، سخنگوی آسترازنکا در بیانیه‌ای گفت: «به همراه دانشگاه آکسفورد قدم‌های اولیه را در زمینه تولید واکسن واریانت امیکرون برداشته‌ایم.» اطلاعات موجود درباره واریانت جدید ویروس کرونا هنوز محدود است و شرکت‌ها منتظر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه هستند. دانشگاه آکسفورد هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این مورد واکنشی نشان نداده است.

با این حال، نشریه فایننشال تایمز به نقل از «سندی داگلاس»، رئیس گروه تحقیقات آکسفورد این خبر را تایید کرده است. داگلاس به این نشریه گفت: «واکسن‌های مبتنی بر ادنوویروس (از جمله واکسن ساخت آکسفورد/آسترازنکا) اساسا می‌توانند سریع‌تر از آن‌چه برخی احتمالا پیش‌تر تصور می‌کردند، به گونه‌های جدید واکنش نشان دهند.»

ساخت واکسن کرونا امیکرون آسترازنکا در دستور کار

این شرکت هنوز نتیجه تحقیق پیرامون اثرگذاری واکسن خود بر گونه امیکرون را منتشر نکرده، اما هفته گذشته نتیجه مطالعاتی که در آزمایشگاه روی داروی آنتی‌بادی آسترازنکا انجام گرفته بود، منتشر شد. این مطالعه نشان داد که داروی Evusheld قابلیت خنثی‌کنندگی خود را در برابر کرونا امیکرون حفظ کرده است.

فایزر/بیون‌تک و مدرنا هم قبلا گفته بودند که تلاش برای تولید واکسن اختصاصی واریانت امیکرون را آغاز کرده‌اند. مدرنا امیدوار است که کارآزمایی‌های بالینی این واکسن را اوایل سال آینده شروع کند، فایزر هم وعده داده بود که ظرف ۱۰۰ روز می‌تواند واکسن امیکرون را به دست کشورها برساند.

مدرنا چند روز پیش اعلام کرد که واکسن کرونای فعلی آن‌ها با دوز تقویتی سطح بالایی از ایمنی را در برابر گونه امیکرون به وجود می‌آورد. ولی تحقیقی در چین نشان داده که دوز تقویتی واکسن سینوفارم اثربخشی زیادی روی این گونه جدید ندارد و در مقایسه با گونه ووهان بسیار ضعیف‌تر عمل می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی