ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیک تاک با کنار زدن گوگل به محبوب‌ترین دامنه سال ۲۰۲۱ تبدیل شد

جدیدترین رده‌بندی پرطرفدارترین دامنه‌های سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که نسل جدید با پشت سر گذاشتن همه کاربران اینترنت سرویس تیک تاک را به تخت پادشاهی رسانده. این دامنه حتی بالاتر از گوگل توانسته عنوان محبوب‌ترین ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

جدیدترین رده‌بندی پرطرفدارترین دامنه‌های سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که نسل جدید با پشت سر گذاشتن همه کاربران اینترنت سرویس تیک تاک را به تخت پادشاهی رسانده. این دامنه حتی بالاتر از گوگل توانسته عنوان محبوب‌ترین دامنه سال را از آن خود کند.

شرکت Cloudflare در گزارش انتهای سال خود اعلام کرده که اگرچه گوگل در سال ۲۰۲۰ محبوب‌ترین دامنه دنیا بود، اما امسال تیک تاک توانست با صعودی ۷ پله‌ای به جایگاه نخست برسد. ظاهرا همه‌گیری ویروس کرونا فواید زیادی برای این سرویس اشتراک‌گذاری ویدیوهای کوتاه داشته است. قبلا گفته شده بود که تیک تاک در ماه آوریل به رکورد ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دست یافته است.

تیک تاک ابتدا برای چند روز پراکنده در ماه‌های فوریه، مارس و مه در جایگاه اول قرار گرفت، اما از تاریخ ۱۰ اوت (۱۹ مرداد) به بعد در اکثر روزها پرطرفدارترین دامنه دنیا بود. در گزارش «کلاودفلر» آمده: «روزهایی وجود داشت که گوگل اول باشد، اما تیک تاک در اکثر روزهای اکتبر و نوامبر از جمله در روز شکرگذاری (۲۵ نوامبر) و جمعه سیاه (۲۶ نوامبر) پیروز بود.»

نمودار وضعیت دامنه تیک تاک
نمودار وضعیت دامنه TikTok.com

از دیگر نکات جالب درباره این گزارش می‌توانیم به فیسبوک اشاره کنیم که در سال ۲۰۲۰ عمدتا در رتبه دوم قرار داشت اما حالا به جایگاه سوم رفته است. در رده‌های بعدی هم می‌توانیم نام مایکروسافت و اپل را ببینیم. آمازون که در جایگاه ششم قرار دارد، برای مدتی جلوتر از کوپرتینویی‌ها بود، اما اپل از سپتامبر به بعد جایگاه خود را پس گرفت.

نتفلیکس در ماه دسامبر ۲۰۲۰ و به‌خصوص در هفته کریسمس بالاتر از آمازون قرار گرفت و در روزهای ۲۳ و ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰ و بازه ۲۹ دسامبر تا ۲ ژانویه حتی بالاتر اپل دیده می‌شد. در رده بعدی، یوتیوب که معمولا ششمین یا هفتمین دامنه محبوب دنیاست، فقط و فقط در روز ۲ فوریه ۲۰۲۱ به پرطرفدارترین دامنه جهان تبدیل شد. در ادامه فهرست دامنه‌های محبوب ۲۰۲۱ را می‌بینید:

  1. TikTok.com
  2. Google.com
  3. Facebook.com
  4. Microsoft.com
  5. Apple.com
  6. Amazon.com
  7. Netflix.com
  8. YouTube.com
  9. Twitter.com
  10. WhatsApp.com
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی