ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

همکاری جیلی و رنو برای برای ایجاد یک برند جدید؛ حرکتی موثر بر بازار ایران

بر اساس برخی گزارش‌ها دو کمپانی رنو و جیلی در آستانه امضای یک تفاهمنامه برای همکاری دوجانبه و ایجاد برندی مشترک هستند. در صورت نهایی شدن و آغاز همکاری، این دو شرکت بزرگ با یکدیگر در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

بر اساس برخی گزارش‌ها دو کمپانی رنو و جیلی در آستانه امضای یک تفاهمنامه برای همکاری دوجانبه و ایجاد برندی مشترک هستند. در صورت نهایی شدن و آغاز همکاری، این دو شرکت بزرگ با یکدیگر در کره جنوبی به تولید خودرو مشغول خواهند شد. گفته می‌شود آمریکا یکی از بازارهای اصلی برای صادرات تولیدات این برند مشترک خواهد بود ولی نکته جالب آنکه لیفان نیز به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های جیلی در آمده و قرار است در بازار ایران فعالتر از قبل ظاهر شود.

طبق گزارش نشریه اتوموتیو نیوز، مسئولیت طراحی محصولات برند مذکور با رنو خواهد بود و این شرکت وظیفه بازاریابی و فروش در چین را نیز برعهده خواهد داشت. این نشریه پیش‌بینی کرده محصولات برند مشترک رنو و جیلی بر مبنای پلتفرم CMA تولید خواهد شد. بد نیست اشاره کنیم این پلتفرم ماحصل همکاری جیلی و کمپانی ولوو است.

ظاهرا جیلی قصد دارد تولید کراس‌اوور لینک اند کو ۰۱ را به کارخانه رنو سامسونگ واقع در بوسان کره جنوبی بسپارد. این کراس اوور در نسخه‌های بنزینی، هیبریدی و هیبریدی شارژی وارد بازار می‌شود و به نظر می‌رسد جیلی می‌خواهد وظیفه مونتاژ مدل بنزینی و هیبریدی را به کارخانه رنو سامسونگ محول کند.

نشریه اتوموتیو نیوز اضافه کرده تاسیس شرکت مشترک جیلی و رنو زمینه‌ساز حضور غیرمستقیم و بدون عوارض گمرکی طرف چینی در بازار ایالات متحده خواهد بود.

به عبارت دقیق‌تر همکاری با رنو و استفاده از خاک کره جنوبی، می‌تواند بهره‌مندی از توافقنامه تجارت آزاد موجود بین این کشور و ایالات متحده را برای جیلی به ارمغان بیاورد و جا را برای صادرات محصولات آن به آمریکا باز کند.

شایان ذکر است جیلی مالک ولوو بوده و چند سالی می‌شود به طور غیرمستقیم در آمریکا حضور دارد.

حال شاید بپرسید نفع شرکت رنو از همکاری با جیلی چه خواهد بود. در پاسخ باید گفت این خودروساز فرانسوی بیش از یک سال است که در بازار چین حضور ندارد. از این رو گفته می‌شود همکاری با جیلی می‌تواند زمینه‌ساز بازگشت آن به بازار بسیار بزرگ و پر اهمیت این کشور باشد.

ناگفته نماند در زمان فعلی هیچ یک از دو کمپانی جیلی و رنو واکنشی به این گزارش از خود نشان نداده‌اند٬‌ اما با توجه به سابقه رنو در طراحی خودروهای اقتصادی ارزان قیمت و سابقه حضور موفق هر دو کمپانی در بازار ایران٬‌ هیچ بعید نیست که در صورت به ثمر رسیدن این همکاری٬‌ شاهد عرضه برخی از خودروهای تولید مشترک جیلی و رنو با نشان لیفان در بازار ایران باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی