ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

طرح فروش فوری تسلا؛ فروش خودروهای کارکرده با باتری‌ قدیمی

شرکت تسلا اخیرا از یک طرح فروش فوری برای فروش مدل ۳ رونمایی کرده است. در این طرح مدل‌های موجود صفر کیلومتر نبوده و به پک باتری قدیمی مجهز هستند. البته به گفته تسلا این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

شرکت تسلا اخیرا از یک طرح فروش فوری برای فروش مدل ۳ رونمایی کرده است. در این طرح مدل‌های موجود صفر کیلومتر نبوده و به پک باتری قدیمی مجهز هستند. البته به گفته تسلا این خودروها کارکرد زیادی ندارند و قبلا برای تست و بررسی توسط مشتریان مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به همین جهت میزان کارکرد آن‌ها از  چند صد مایل فراتر نمی‌رود.

آنطور که اعلام شده باتری‌های به کار رفته در این خودروها ساخت ۲۰۱۷ به این طرف هستند. با توجه به این موضوع برد حرکتی خودروهای به فروش رسیده در این طرح ممکن است تا ۱۲ درصد کمتر از مدل‌های نو باشد.

برای مثال نسخه برد طولانی هر چهار چرخ محرک (long-range all wheel drive) از تسلا مدل ۳ با شارژ کامل باتری می‌تواند تا ۳۵۳ مایل (568 کیلومتر) را پشت سر بگذارد. اما اگر همین نسخه از طرح فروش فوری تسلا خریداری شود، برد حرکتی آن در صورت احتساب افت ۱۲ درصدی به ۳۱۰ مایل (498 کیلومتر) کاهش می یابد.

به غیر از این نسخه از مدل ۳، تسلا نسخه‌های دیگری از آن را در طرح فروش جدید خود عرضه می‌کند. البته مشخص نیست که این نسخه‌ها نیز به باتری‌های قدیمی‌تر مجهز هستند یا با باتری نو به دست مشتریان خواهد رسید.

بد نیست اشاره کنیم یک دستگاه مدل ۳ نسخه long-range all wheel drive صفر کیلومتر با پرداخت ۵۰ هزار و ۹۹۰ دلار از شرکت تسلا قابل خرید است. اما یکی از مدل‌های موجود در طرح جدید تسلا ۶۴ هزار و ۲۶۰ قیمت دارد. البته در صورت خرید مستقیم از کمپانی مشتری باید حدود یک سال برای تحویل خودروی خود منتظر بماند.

در این بین یک نکته مبهم وجود دارد. شاید بدانید تسلا برای خودروهای صفر کیلومتر خود هشت سال یا ۱۰۰ هزار مایل وارانتی ارائه می‌کند، حال مشخص نیست که آیا خودروهای به فروش رسیده در طرح جدید هم مشمول این وارانتی می‌شوند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی