ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نصب پردازنده قدیمی اینتل بجای CPU هشت هسته‌ای کوالکام؛ شکایت مشتریان چینی از برند نوپای اورا

اورا برند نوپایی است که با هدف تولید خودروهای الکتریکی توسط کمپانی چینی گریت‌وال موتورز پایه‌گذاری شده است. هرچند محصولات معرفی شده توسط این برند از مشخصات خوبی روی کاغذ برخوردار هستند، اما یکی از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

اورا برند نوپایی است که با هدف تولید خودروهای الکتریکی توسط کمپانی چینی گریت‌وال موتورز پایه‌گذاری شده است. هرچند محصولات معرفی شده توسط این برند از مشخصات خوبی روی کاغذ برخوردار هستند، اما یکی از مدل‌های آن به‌تازگی جنجال‌ساز شده و باعث خشم مشتریان در چین شده است. ماجرا از این قرار است که اورا هنگام معرفی مدل Good Cat، آن را مجهز به پردازنده ۸ هسته‌ای کوالکام اعلام کرده بود. اما این هاچبک برقی با یک پردازنده قدیمی به دست مشتریان رسیده است! این پردازنده ساخت شرکت اینتل بوده و به سال ۲۰۱۶ تعلق دارد!

بر اساس گزارش یکی از نشریات، مشتریان از عملکرد این پردازنده در ویچت ابراز نارضایتی کرده و به دنبال هماهنگی برای تشکیل پرونده علیه اورا هستند.

این مشتریان معتقدند اورا آنها را فریب داده است. نکته جالب توجه اینکه ظاهرا اورا پس از ابراز نارضایتی مشتریان تلاش کرده با ارائه شارژ و آپدیت‌های نرم‌افزاری رایگان و همچنین عضویت مجانی در برخی سرویس‌ها قضیه را فیصله دهد. اما شمار زیادی از مشتریان از قبول این پیشنهاد خودداری کرده و کماکان بر نصب پردازنده جدید یا بازگشت مبلغ بطور کامل پافشاری می‌کنند.

دارندگان اورا Good Cat بر این باور هستند که سیستم اینفوتینمنت خودرو بخاطر پردازنده قدیمی اینتل تنها با تعداد کمتری از اپلیکیشن‌ها سازگار است. علاوه‌بر این، شماری از مالکان می‌گویند استفاده از پردازنده اینتل باعث شده دستیار صوتی خودرو عملکرد مناسبی نداشته باشد.

گفتنی است اورا ۲۲ نوامبر پذیرفت که در مدل Good Cat به جای پردازنده کوالکام از پردازنده قدیمی اینتل استفاده کرده است. هر چند این شرکت به عذرخواهی از مشتریان خود پرداخته، اما به گفته یکی از وکلا پرونده شکایت آماده تحویل به دادگاه است.

این وکیل از واضح بودن فریب مشتریان توسط برند اورا خبر داده، چرا که مشخصات درج شده در دفترچه با مدل تحویلی به مشتریان کاملا مغایرت دارد.

نکته تأمل‌برانگیز این که اورا در واکنش به مشتریان، تعویض پردازنده اینتل با پردازنده کوالکام را مشکل خوانده و افزوده بخاطر محدودیت‌های موجود، هیچ تضمینی برای تجهیز مدل‌های آتی به پردازنده کوالکام وجود ندارد!

گفتنی است که مدل گود کت اورا چندماه قبل در بازار چین معرفی شد و به دلیل شباهت غیر قابل انکار نمای جلو با محصولات پورشه٬‌ نظر خیل عظیمی از علاقه‌مندان را به خود جلب کرد و ظاهرا در بازار فروش نیز موفق ظاهر شده‌است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی