ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هرآنچه درباره گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ می‌دانیم

شیائومی فردا بطور رسمی از جدیدترین پرچمدارهایش رونمایی می‌کند و تا به امروز گزارش‌ها و البته اطلاعات رسمی زیادی درباره آن‌ها منتشر شده‌اند. در این مطلب نگاهی به تمام شایعات و اطلاعات رسمی درباره گوشی‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ دی ۱۴۰۰ | ۲۱:۰۰

شیائومی فردا بطور رسمی از جدیدترین پرچمدارهایش رونمایی می‌کند و تا به امروز گزارش‌ها و البته اطلاعات رسمی زیادی درباره آن‌ها منتشر شده‌اند. در این مطلب نگاهی به تمام شایعات و اطلاعات رسمی درباره گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ داریم.

مدت‌هاست منتظریم تا شیائومی اواخر سال ۲۰۲۱ از جدیدترین پرچمدارهایش رونمایی کند و هرچه به تاریخ معرفی این محصولات یعنی ۷ دی نزدیکتر شدیم، اطلاعات بیشتری از آن‌ها به اینترنت راه پیدا کرد.

تاریخ معرفی و قیمت شیائومی ۱۲

فردا در تاریخ ۷ دی شیائومی از جدیدترین پرچمدارهایش در کشور چین رونمایی می‌کند و پس از چندین ماه، نسخه جهانی‌اش از راه می‌رسد. در گذشته شاهد چنین رویکردی برای سری می ۱۱ بوده‌ایم. شیائومی می ۱۱ در دسامبر ۲۰۲۰ برای بازار چین معرفی شد و سپس در فوریه ۲۰۲۱ وارد بازار جهانی شد.

تاریخ معرفی و قیمت شیائومی ۱۲

طبق گزارش‌ها، شیائومی 12 در چین با قیمت پایه ۵۸۰ دلار از راه می‌رسد که البته قیمت این پرچمدار در بازار جهانی بسیار بالاتر خواهد بود. برای مثال شیائومی می ۱۱ در بازار جهانی با قیمت نزدیک به ۱۰۰۰ دلار عرضه شد که در راستای قیمت پرچمدارهای سامسونگ و وان پلاس قرار می‌گیرد. بنابراین منتظر قیمت ۶۰۰ دلاری این پرچمدار شیائومی برای بازار جهانی نباشید.

طراحی و نمایشگر شیائومی 12

طبق تصاویر رسمی، شیائومی ۱۲ مانند اکثر پرچمدارهای اندرویدی از یک حفره در مرکز بخش بالایی نمایشگر بهره می‌برد و حاشیه‌های کمی اطراف صفحه نمایش آن به چشم می‌خورد. این سری از گوشی‌های شیائومی در مدل‌های استاندارد و پرو از راه می‌رسند که به ترتیب پنل تخت و خمیده خواهند داشت.

طراحی و نمایشگر شیائومی 12

به گفته شیائومی، مدل استاندارد از نمایشگر ۶.۲۸ اینچی بهره می‌برد تا با یک گوشی تقریبا کامپکت روبه‌رو باشیم. مدل پرو به یک پنل امولد با رزولوشن 2K مجهز می‌شود که رفرش ریت آن در بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز قرار می‌گیرد. البته مدل استاندارد هم از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند، اما رزولوشن نمایشگرش فول اچ‌دی پلاس است.

طراحی کلی طبق رندرها مشابه نسل قبلی است، البته روی پنل پشتی این خانواده یک دوربین بزرگ قرار می‌گیرد. در حالی که برخی گزارش‌ها به دوربین سلفی زیر نمایشگر اشاره کرده بودند، همچنان با حفره در بالای صفحه روبه‌رو می‌شویم.

دوربین و باتری شیائومی ۱۲

درباره دوربین شیائومی 12 شایعات زیادی وجود داشت و برخی به سنسور ۱۹۲ و ۲۰۰ مگاپیکسلی اشاره کرده بودند، اما خبری از این دوربین نیست و شیائومی برای نسل بعدی پرچمدارهایش از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

دوربین مدل پرو عملکرد بالاتری نسبت به نسخه استاندارد خواهد داشت. شیائومی ۱۲ در کنار سنسور ۵۰ مگاپیکسلی، به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابر مجهز می‌شود. دوربین سلفی این محصولات ۳۲ مگاپیکسلی خواهد بود.

گفته می‌شود شیائومی ۱۲ به یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی ۶۷ واتی و شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی مجهز می‌شود. البته مدل پرو سرعت شارژ بالاتری نسبت به برادرش خواهد داشت. این گوشی هوشمند از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند. شیائومی برای مدیریت سیستم شارژ و انرژی از تراشه اختصاصی Surge P1 در این نسل استفاده خواهد کرد.

تراشه و سایر قابلیت‌های شیائومی 12

شیائومی برای پرچمدارهای جدیدش از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده خواهد کرد تا تبدیل به یکی از اولین شرکت‌هایی شود که به سراغ جدیدترین چیپ پرچمدار کوالکام می‌رود. این تراشه قدرت بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این چیپ در پرچمدارهای آینده شیائومی توسط ۸/۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی همراهی خواهد شد.

تراشه و سایر قابلیت‌های شیائومی 12

شیائومی در گوشی‌های آینده‌اش از جدیدترین سیستم عامل گوگل برای موبایل یعنی اندروید ۱۲ استفاده خواهد کرد و البته به سراغ نسخه جدیدی از رابط کاربری MIUI هم می‌رود. شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو بطور پیش فرض از رابط کاربری MIUI 13 بهره خواهند برد که در مقایسه با نسخه قبلی‌اش، عملکرد روان‌تری خواهد داشت، امنیتش افزایش می‌یابد و همچنین برنامه‌ها را با سرعت بالاتری اجرا خواهد کرد.

سایر اعضای احتمالی این خانواده

شیائومی در کنار مدل استاندارد و پرو، احتمالا از چند عضو دیگر هم رونمایی خواهد کرد، البته در مراسم فردا به احتمال زیاد خبری از آن‌ها نخواهد بود. یکی از این گوشی‌ها که در هفته‌های گذشته شایعات زیادی درباره آن شنیده‌ایم، شیائومی 12X است که انتظار می‌رود از اسنپدراگون ۸۷۰ بهره ببرد و با قیمتی پایین‌تر از نسخه استاندارد در اختیار خریداران قرار بگیرد.

دیگر محصول این خانواده، شیائومی ۱۲ اولترا خواهد بود که مشخصات فنی و ویژگی‌های بهتری نسبت به دیگر اعضا خواهد داشت. انتظار می‌رود این دستگاه اوایل سال آینده میلادی و اواخر فصل اول ۲۰۲۲ معرفی شود. دیگر اعضای احتمالی سری شیائومی ۱۲، مدل لایت خواهد بود که این محصول هم احتمالا با ضعیف‌ترین مشخصات فنی نسبت به دیگر گوشی‌های این خانواده، اوایل سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسد.

شیائومی فردا در مراسمش تنها از گوشی‌های سری شیائومی 12 رونمایی نخواهد کرد. در مراسم فردا باید منتظر معرفی کامل رابط کاربری MIUI 13، ساعت هوشمند واچ S1 و همچنین یک ایرباد بی‌سیم جدید هم باشیم. همچنین احتمالا چینی‌ها برنامه رسمی‌شان برای انتشار اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 برای محصولات موجود در بازار خود را هم منتشر خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی