ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ردیاب سلامت
تکنولوژی

شرکت Movano یک حلقه هوشمند با قابلیت‌ نظارت بر سلامت را به CES 2022 می‌آورد

شرکت فناوری سلامت «مووانو» از ردیاب سلامت خود تحت عنوان Movano Ring (حلقه مووانو) برای معرفی در نمایشگاه CES 2022 خبر داد که هدف آن ارائه روش‌های مقرون به‌صرفه‌ای برای نظارت بر بیماری‌های مزمن و ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ دی ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

شرکت فناوری سلامت «مووانو» از ردیاب سلامت خود تحت عنوان Movano Ring (حلقه مووانو) برای معرفی در نمایشگاه CES 2022 خبر داد که هدف آن ارائه روش‌های مقرون به‌صرفه‌ای برای نظارت بر بیماری‌های مزمن و درک بهتر داده‌های آن‌ها است.

حلقه هوشمند با قابلیت ردیابی سلامت

حلقه مووانو تمام معیارهای اساسی مربوط به سلامت از جمله ضربان قلب، تغییرپذیری ضربان قلب (HRV)، خواب، تنفس، دما، سطح اکسیژن خون، قدم و کالری سوزانده شده را اندازه‌گیری می‌کند. طبق ادعا مووانو، این حلقه به جای جمع‌آوری داده‌های خام، نحوه ارتباط آن‌ها با یکدیگر را مشخص می‌کند و رویکردی پیشگیرانه برای کاهش خطرات بیماری‌های شدید اتخاذ می‌کند. به عنوان مثال اپلیکیشن Movano می‌تواند به کاربران بگوید عادات ورزشی آن‌ها به چه نحوی در طول زمان بر نحوه خواب یا HRV آن‌ها تاثیر گذاشته است.

هرچند هم اکنون محصولات دیگری مانند حلقه Oura به عنوان ردیاب سلامت معرفی شده‌اند اما این دستگاه‌ها اغلب عملکرد روزانه کاربران را توضیح می‌دهند و با ارائه نمودار و توضیحات طولانی، نتیجه‌گیری‌های گیج‌کننده‌ای دارند. به همین منظور مووانو قصد دارد با ردیاب سلامت خود رویکرد کاربردی‌تری را ارائه کند که ظاهرا نحوه ارائه داده‌ها توسط آن بیشتر از رقبا قابل درک خواهد بود.

ردیاب سلامت

علاوه بر این، حلقه مووانو بسیار باریک است و طراحی شیک و زیبایی دارد که طبق گفته مدیرعامل شرکت، این دستگاه در ابتدا بطور خاص برای زنان در تمام سنین طراحی شده که دلیل طراحی ظریفانه آن نیز می‌تواند همین امر باشد.

حلقه مووانو تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ عرضه نخواهد شد و حتی در آن زمان هم ظاهرا نسخه آزمایشی آن عرضه می‌شود. همچنین تاکنون جزئیاتی درباره قیمت آن منتشر نشده اما دکتر «جان ماستروتارو»، مدیر عامل شرکت توضیح می‌دهد که به عنوان «یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین» دستگاه‌ها در این زمینه وارد بازار خواهد شد که البته به عنوان یک دستگاه پزشکی از دقت خوبی برخوردار خواهد بود تا مشتریان به آن اطمینان پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی