ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جعبه گشایی و نگاه نزدیک به گوشی اقتصادی جی پلاس Z10 [تماشا کنید]

جی پلاس Z10 ششمین گوشی جی پلاس است که به‌تازگی وارد بازار شده و حدود ۴.۳ میلیون تومان قیمت دارد. این گوشی را می‌توان بهترین محصول این شرکت دانست که البته هم‌چنان در رده گوشی‌های اقتصادی قرار می‌گیرد. در این ویدیو جی پلاس Z10 را جعبه‌گشایی کرده و نگاه کوتاهی به مشخصات آن می‌اندازیم.

جعبه‌گشایی و نگاه نزدیک به جی پلاس Z10

مشخصات گوشی جی پلاس Z10

  • جنس بدنه از پلاستیک
  • نمایشگر ۶.۵۵ اینچی با رزولوشن اچ‌دی
  • چیپ UNISOC T610
  • ۶ گیگابایت حافظه رم
  • ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی
  • باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • قیمت حدود ۴.۳ میلیون تومان

پیش از این تمام گوشی‌های جی پلاس زیر ۳ میلیون تومان قیمت داشتند ولی جی پلاس Z10 با قیمت ۴.۳ میلیون تومانی در رده کاملاً مجزایی قرار می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید در بازه قیمتی ۴ الی ۵ میلیون تومان گوشی‌های اقتصادی متعددی از شیائومی و سامسونگ حضور دارند و همین موضوع، کار جی پلاس Z10 را برای رقابت سخت‌تر می‌کند.

جی پلاس Z10 طراحی زیبایی دارد و کیفیت ساخت آن نیز قابل قبول است. فریم و پنل پشتی پلاستیکی همان چیزیست که از یک گوشی اقتصادی انتظار داریم. پنل پشتی کاملاً براق است و با دو نوار متفاوت، نور را به شکل زیبایی بازتاب می‌دهد. البته براق بودن پنل باعث می‌شود تا این گوشی در کمترین زمان ممکن کثیف شود.

پشت گوشی لوگوی جی پلاس و ماژول دوربین چهارگانه را می‌بینیم که ابعاد مناسبی دارد و چهار دوربین به‌علاوه فلاش دوگانه تک‌رنگ را داخل خود جای داده است. ماژول دوربین فقط حدود ۱ میلی‌متر بیرون زده و تعادل گوشی را روی سطح صاف به‌هم نمی‌زند، به‌خصوص اگر از محافظ سیلیکونی داخل جعبه گوشی استفاده کنید.

از نمای روبرو نمایشگری با حاشیه نسبتاً زیاد دیده می‌شود که در قسمت پایینی به حدود ۱ سانتی‌متر می‌رسد. همین موضوع باعث شده تا جی پلاس Z10 در مقایسه با دیگر گوشی‌هایی که نمایشگر ۶.۵ اینچی دارند، بزرگ‌تر و سنگین‌تر باشد. حفره داخل نمایشگر که دوربین سلفی را درون خود جا داده نیز یکی از بزرگ‌ترین حفره‌ها در دنیای موبایل است و قطرش به حدود ۷ میلی‌متر می‌رسد.

یکی از ویژگی‌های خوب جی پلاس Z10 حسگر اثر انگشت فیزیکی است که با دکمه پاور ترکیب شده و سرعت و دقت بسیار خوبی دارد. با این حسگر می‌توانید در کسری از ثانیه قفل گوشی را باز کنید.

نمایشگر ۶.۵۵ اینچی جی پلاس Z10 با رزولوشن اچ‌دی کیفیت مناسبی دارد و در این رده قیمتی قابل قبول است. غنای رنگ خوب، زاویه دید مناسب و حداکثر روشنایی کافی برای محیط داخلی از ویژگی‌های این نمایشگر هستند.

جی پلاس Z10 با اندروید ۱۱ و رابط کاربری دستکاری نشده به دست کاربران می‌رسد. بنابراین عملکردی روان و بدون لگ را از این گوشی شاهد هستیم. تجربه کوتاه من نشان داد که جی پلاس Z10 به‌مراتب روان‌تر از مدل‌های قبلی مثل P10 کار می‌کند. البته سخت‌افزار اصلی این گوشی یعنی چیپ UNISOC T610 در کنار ۶ گیگابایت حافظه رم نیز در عملکرد روان آن تأثیر زیادی دارند.

دوربین اصلی جی پلاس Z10 با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی و قابلیت پیکسل بینینگ، عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی قابل قبولی می‌گیرد. کیفیت عکس‌ها در نور کافی رضایت‌بخش است اما در محیط داخلی و فضای تاریک کمی ضعیف عمل می‌کند. البته در کل می‌توان عکس‌ها را برای این رده قیمتی قبول کرد. در ادامه چند نمونه عکس که با دوربین اصلی این گوشی گرفته شده‌اند را می‌بینید.

جی پلاس Z10 باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که با توجه به سخت‌افزار گوشی، احتمالاً بیشتر از یک روز شارژدهی خواهد داشت. شارژر همراه این گوشی فقط ۱۰ وات قدرت دارد که برای شارژ این باتری پرظرفیت کافی نیست و احتمالا حدود ۳ ساعت یا بیشتر باید برای شارژ کامل گوشی منتظر بمانید.

جی پلاس Z10 را می‌توان یک گوشی اقتصادی خوب نامید. سخت‌افزار و نمایشگر این گوشی برای استفاده عمومی مناسب هستند و دوربین اصلی آن نیز کیفیت قابل قبولی دارند. در رده قیمتی حدود ۴.۳ میلیون تومان یافتن گوشی اندرویدی با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی کار سختی‌ست. بنابراین می‌توان ظرفیت بالای رم و حافظه را یکی از مزایای جی پلاس Z10 در این بخش دانست. رقبای اصلی این گوشی سامسونگ گلکسی A12 و شیائومی پوکو M3 هستند که البته قیمت بیشتری دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • binam
    binam | ۷ دی ۱۴۰۰

    جی‌پلاس پی۱۰ را چند ماه پیش دو میلیون تومن خریدم. شارژرش بعد از یکی دو ماه خراب شد و به‌خاطر مشکلاتم برای ارسال برای نمایندگی یه شارژر ده‌واتی با صد هزار تومن خریدم. روون و خوبه و فقط دو بار گزینه‌های پایین جابه‌جا شدند که ریستارت کردم درست شد. برنامه‌هاش فارسی بودند ولی بعد از به‌روز‌رسانی انگلیسی شدند و بخش‌های مسنجر و یوتیوب‌موزیک برای کسایی که انگلیسی بلد نیستند سخت شده. دسترس‌پذیری talkback‌ نیاز به نصب «مجموعهٔ دسترس‌پذیری اندروید» و eSpeak NG داشت و پس از نصب هم خوب کار می‌کنه ولی گاهی گوشی که قفل می‌شه دیگه دسترسی به espeak را از دست می‌ده و نابیناها ناچارند از بینایی کمک بگیرند تا از تنظیمات دوباره تاک‌بک فعال بشه و مجاز زده بشه تا فارسی‌ها شنیده بشن. اندروید Go هم دردسرهایی داره و راحت نمی‌شه میانبر پوشه‌هایی را در صفحهٔ اصلی داشت یا… باید برخی به‌‌روز‌رسانی‌ها را براش بفرستند ولی نسخهٔ اندروید ارتقا پیدا نکنه. خونواده‌م سامسونگ و اپل و… دارند و همگی بعد از ارتقای سیستم‌عامل به مشکلات بزرگی برخوردند که دنبال خرید گوشی جدیدند، چه برسه به جی‌پلاس!

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.