ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا جی‌فورس RTX 3080 Ti قدرتمندترین و پرمصرف‎‌ترین گرافیک لپ‌تاپ خواهد بود

انویدیا خودش را برای معرفی کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3080 Ti در نمایشگاه CES 2022 آماده می‌کند که تبدیل به قدرتمندترین و پرمصرف‌ترین کارت گرافیک مخصوص لپ‌تاپ تا به امروز خواهد شد. حالا گزارشی تازه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

انویدیا خودش را برای معرفی کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3080 Ti در نمایشگاه CES 2022 آماده می‌کند که تبدیل به قدرتمندترین و پرمصرف‌ترین کارت گرافیک مخصوص لپ‌تاپ تا به امروز خواهد شد. حالا گزارشی تازه درباره این محصول منتشر شده که ما را بیشتر با آن آشنا می‌کند.

کارت گرافیک پرچمدار جدید انویدیا مبتنی بر معماری Ampere خواهد بود و جایگاه این کمپانی را در بازار گرافیک‌های قدرتمند یک پله بالاتر می‌برد.

مشخصات احتمالی انویدیا جی‌فورس RTX 3080 Ti

طبق گزارش Videocards، انویدیا در کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3080 Ti از ۱۶ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 به همراه رابط باس ۲۵۶ بیتی با سرعت ۱۶ گیگابیت بر ثانیه استفاده خواهد کرد که بالاترین سرعت حافظه در تمام کارت‌های گرافیک مخصوص لپ‌تاپ محسوب می‌شود و پهنای باند را به ۵۱۲ گیگابایت بر ثانیه می‌رساند.

سرعت حافظه کارت گرافیک آینده انویدیا ۲ گیگابیت بر ثانیه از سریع‌ترین کارت گرافیک مخصوص لپ‌تاپ کنونی یعنی RTX 3080 با سرعت ۱۴ گیگابیت بر ثانیه بالاتر است.

انویدیا جی‌فورس RTX 3080 Ti

گفته می‌شود RTX 3080 Ti اولین تراشه با گرافیک GA103 خواهد بود و اگرچه از تعداد دقیق هسته‌های گرافیکی‌اش اطلاعی نداریم، اما به نظر می‌رسد با ۵۸ واحد محاسباتی یا ۷۴۲۴ هسته کودا روبه‌رو می‌شویم. این کارت گرافیک در نسخه‌های استاندارد و Max-Q از راه می‌رسد و فرکانس آن برابر ۱۳۹۵ مگاهرتز خواهد بود.

اگرچه با قدرت بالایی روبه‌رو هستیم، اما همین قدرت نیاز به انرژی را افزایش می‌دهد. در همین راستا گفته می‌‌شود توان طراحی حرارتی گرافیک جدید انویدیا به ۱۷۵ وات می‌رسد که ۱۰ وات از گرافیک RTX 3080 مخصوص لپ‌تاپ بالاتر است.

کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3080 Ti به همراه RTX 3070 Ti در نمایشگاه CES 2022 معرفی خواهند شد و در آینده با پردازنده‌های رایزن 6000H شرکت AMD و همچنین Alder Lake-P اینتل در اختیار خریداران لپ‌تاپ‌های قدرتمند و البته گران‌قیمت قرار می‌گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی