ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فورد F-150
اخبار خودرو

فورد نسخه برقی و هیبریدی F-150 را به قابلیت شارژ معکوس مجهز می‌کند

یکی از مشکلات خودروهای برقی به برد حرکتی محدودتر در مقایسه با رقبای بنزینی مربوط می شود. در کنار این، تمام شدن شارژ در میانه‌های مسیر و فواصل دورتر از ایستگاه‌های شارژ، می‌تواند دردسرسازتر از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

یکی از مشکلات خودروهای برقی به برد حرکتی محدودتر در مقایسه با رقبای بنزینی مربوط می شود. در کنار این، تمام شدن شارژ در میانه‌های مسیر و فواصل دورتر از ایستگاه‌های شارژ، می‌تواند دردسرسازتر از مدل‌های بنزینی و دیزلی باشد. برای مقابله با این مشکل، کمپانی فورد نسخه هیبریدی و برقی F-150 را به قابلیتی به نام Pro Power Onboard مجهز کرده است. این قابلیت در واقع عملکردی مشابه با شارژ معکوس در برخی از تلفن‌های همراه دارد و با کمک آن می‌توان سایر خودروهای الکتریکی و هیبریدی را شارژ کرد.

فورد می‌گوید با اتکا به این قابلیت و خروجی ۲۴۰ ولتی، در صورت اتصال یک ساعته مدلی مثل ماستنگ مک E به F-150، انرژی لازم برای پیمایش ۲۰ مایل یا ۳۲ کیلومتر مسافت در باتری آن ذخیره می‌شود. چنانچه مدل دریافت‌کننده شارژ، یک F-150 برقی دیگر باشد، انرژی لازم برای پیمودن ۱۳ مایل یا ۲۱ کیلومتر مسافت به باتری آن منتقل می‌شود. این رقم برای ون باری E-Transit حدود ۱۰ مایل یا ۱۶ کیلومتر اعلام شده است.

هرچند اعداد و ارقام اعلام شده از سوی فورد برای یک ساعت شارژ، اصلا چشمگیر نیست، اما برای رساندن مدل‌های مذکور به خانه یا یک ایستگاه شارژ کفایت می‌کند. ذکر این نکته ضروری است که برای شارژ معکوس باید از ابزاری به نام فورد موبایل پاور کورد (Ford Mobile Power Cord) استفاده نمود. این ابزار به غیر از محصولات فورد با تمامی خودروهایی که دارای پورت شارژ J1772 هستند، سازگاری دارد. از این رو امکان شارژ محصولات سایر کمپانی‌ها نیز میسر بوده و شارژ معکوس محدود به مدل‌های فورد نیست.

ناگفته نماند نسخه الکتریکی پیکاپ پرطرفدار F-150 اردیبهشت ماه گذشته رونمایی شد. این نسخه حامل پسوند Lightning (به معنای رعد و برق) بوده و از یک پیشرانه دو موتوره بهره می‌برد. این پیشرانه در تریم‌های پایین‌رده 426 اسب بخار قدرت و 1050 نیوتن متر گشتاور دارد، در تریم‌های بالارده هم با آنکه گشتاور ثابت مانده، اما قدرت خروجی به 536 اسب بخار افزایش یافته است.

فورد F-150 Lightning از بهار آینده وارد بازار می‌شود. این پیکاپ الکتریکی در چهار تریم مختلف به فروش خواهد رسید. پیکاپ برقی فورد بسیار خوش‌قیمت بوده و برای مدل پایه XL رقمی برابر با 39,974 دلار تعیین شده است. البته این رقم بدون احتساب مشوق 7500 دلاری مربوط به مدل‌های الکتریکی است و در صورت کسر آن قیمت نهایی مدل پایه به 32,500 دلار کاهش می‌یابد.

تریم میانی XLT هم 52,974 دلار قیمت دارد و برای بالاترین و کامل‌ترین تریم نیز باید حدود 90 هزار دلار کنار گذاشت؛ هر دوی این ارقام بدون احتساب مشوق‌های فدرال هستند و مشتریان با پرداخت مبالغی کمتر مالک مدل‌های مذکور خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۱۰ دی ۱۴۰۰

    F150 برقی 😖

مطالب پیشنهادی