ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

AMD احتمالا در CES 2022 از سه پردازنده و یک کارت گرافیک جدید رونمایی می‌کند

شرکت AMD چند وقت پیش از معرفی محصولات جدیدش در نمایشگاه CES 2022 که چند روز دیگر شروع می‌شود، خبر داد. حالا طبق گزارشی جدید، AMD در این نمایشگاه حداقل از چهار محصول جدید شامل ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ دی ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

شرکت AMD چند وقت پیش از معرفی محصولات جدیدش در نمایشگاه CES 2022 که چند روز دیگر شروع می‌شود، خبر داد. حالا طبق گزارشی جدید، AMD در این نمایشگاه حداقل از چهار محصول جدید شامل سه پردازنده از سری رایزن ۶۰۰۰ و یک گرافیک مخصوص لپ‌تاپ رونمایی خواهد کرد.

به گفته منابع آگاه، در این رویداد شاهد معرفی پردازنده‌های رایزن 9 6980HX، رایزن 9 6900HX، رایزن 7 6800HX به همراه گرافیک رادئون RX 6850M XT خواهیم بود.

مشخصات احتمالی سه پردازنده جدید AMD

پردازنده AMD رایزن 9 6980HX، رایزن 9 6900HX و رایزن 7 6800H از ۸ هسته و ۱۶ رشته بهره می‌برند و مبتنی بر معماری جدید +Zen 3 خواهند بود که نسخه بهبودیافته Zen 3 است. این معماری جدید با لیتوگرافی ۶ نانومتری TSMC به تولید می‌رسد. با این لیتوگرافی جدید، AMD می‌تواند به قدرت بالاتر و مصرف انرژی بهینه‌تر دست پیدا کند.

در بخش کش، AMD برای پردازنده‌های جدیدش از ۱۶ مگابایت حافظه کش L3 و ۴ مگابایت حافظه کش L2 استفاده می‌کند. البته در این پردازنده‌ها خبری از فناوری 3D V-Cache نخواهد بود و باید همچنان منتظر بمانیم.

AMD در پردازنده‌های رایزن 6000H با نام Rembrandt از هسته‌های گرافیکی RDNA 2 استفاده خواهد کرد تا قدرت بالایی را در اختیار کاربران قرار دهد.

در گذشته مشخصات بیشتری از پردازنده رایزن 9 6900HX منتشر شده بود. طبق گزارش‌ها، در بخش فرکانس تفاوتی میان این پردازنده و نسل کنونی‌اش وجود ندارد و کاربر حداکثر فرکانس ۴.۶ گیگاهرتز را تجربه خواهد کرد، با این وجود انتظار داریم انرژی کمتری مصرف کند. پردازنده‌های نسل بعدی AMD از رم DDR5-4800 پشتیبانی خواهند کرد تا عملکرد لپ‌تاپ‌ها بهبود چشمگیری پیدا کند.

در این پردازنده باید منتظر استفاده از گرافیک مجتمع با نام رادئون 680M باشیم که البته مشخصات آن افشا نشده است. با این حال انتظار عملکرد بالایی را از آن داریم که قدرت لپ‌تاپ‌ها را افزایش می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی