ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اگزینوس
تکنولوژی

سامسونگ در ۲۱ دی از تراشه پرچمدار اگزینوس ۲۲۰۰ رونمایی خواهد کرد [تماشا کنید]

ظاهرا سامسونگ قصد دارد چیپست پرچمدار جدید اگزینوس ۲۲۰۰ زودتر از زمان مورد انتظار کاربران و در تاریخ ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) معرفی کند. بنابراین چیپست جدید غول کره‌ای با گرافیک AMD، یک هفته پس ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۰ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

ظاهرا سامسونگ قصد دارد چیپست پرچمدار جدید اگزینوس ۲۲۰۰ زودتر از زمان مورد انتظار کاربران و در تاریخ ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) معرفی کند. بنابراین چیپست جدید غول کره‌ای با گرافیک AMD، یک هفته پس از نمایشگاه CES و احتمالا همزمان با گلکسی S21 FE معرفی خواهد شد.

تاریخ معرفی اگزینوس ۲۲۰۰ مشخص شد

نکته اصلی چیپست اگزینوس ۲۲۰۰، پردازشگر گرافیکی با معماری گرافیکی RDNA 2 شرکت AMD خواهد بود که بیشتر به دلیل نیرو بخشیدن به گرافیک‌های کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ و همچنین کارت‌های گرافیکی سری RX 6000 AMD شناخته می‌شود. هرچند نمی‌توان انتظار داشت قابلیت‌هایی مانند کنسول و کارت گرافیک را در گوشی ارائه کند، اما همچنان در بخش عملکرد گرافیک پیشرفت‌های زیادی را در دسترس کاربران موبایل قرار می‌دهد.

اگزینوس ۲۲۰۰ با گرافیک AMD

علاوه بر این، پشتیبانی سخت‌افزاری از ویژگی گرافیکی «رهگیری پرتو» برای اولین بار با این چیپست به گوشی‌های موبایل خواهد آمد و باید دید چه تاثیری روی صنعت بازی خواهد گذشت. در واقع به نظر می‌رسد سامسونگ در چیپست جدید خود تمرکز زیادی روی بازی‌های موبایل و بهبود آن‌ها داشته است.

ماه گذشته اعلام شده بود که حداکثر عملکرد گرافیکی اگزینوس ۲۲۰۰ نسبت به نسل قبلی‌اش ۳۴ درصد بالاتر خواهد بود. با این وجود، ظاهرا عملکرد این چیپ در بخش CPU پیشرفت چندان زیادی نسبت به نسل قبل نخواهد داشت و در مقایسه با اگزینوس ۲۱۰۰ با ۵ درصد پیشرفت در بخش CPU همراه خواهد شد. با این حال، تا زمانی که اگزینوس ۲۲۰۰ به بازار نیامده و مورد آزمایش قرار نگرفته، نمی‌توانیم درباره آن با اطمینان صحبت کرد.

اگزینوس ۲۲۰۰ به عنوان جانشین نسل قبلی، احتمالا در بسیاری از قدرتمندترین گوشی‌های سال ۲۰۲۲ سامسونگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت که از جمله آن‌ها می‌توان به سری گلکسی S22 اشاره کرد. انتظار می‌رود این پرچمدارها در ماه فوریه وارد بازار شوند. البته احتمالا نسخه دیگری از این گوشی به همراه چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام نیز روانه بازار می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی