ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حالت ناشناس کروم
تکنولوژی

مدیرعامل گوگل برای پاسخگویی درباره حالت Incognito کروم به دادگاه می‌رود

«سوندار پیچای»، مدیرعامل گوگل و آلفابت باید در دادگاه فدرال کالیفرنیا حاضر شود تا درباره نگرانی‌های کاربران پیرامون حفظ حریم خصوصی خود در حالت ناشناس کروم (Incognito) به سوالات پاسخ دهد. در این شکایت که ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

«سوندار پیچای»، مدیرعامل گوگل و آلفابت باید در دادگاه فدرال کالیفرنیا حاضر شود تا درباره نگرانی‌های کاربران پیرامون حفظ حریم خصوصی خود در حالت ناشناس کروم (Incognito) به سوالات پاسخ دهد.

در این شکایت که ژوئن ۲۰۲۰ تنظیم شده، کاربران ادعا می‌کنند که گوگل حتی زمانی که آن‌ها از حالت ناشناس استفاده می‌کنند، داده‌ها را ردیابی می‌کند. هرچند غول موتور جستجو این ادعاها را رد کرده و استدلال می‌کند که در این حالت فعالیت‌های کاربران «قابل رویت نیست»، اما وکلای کاربران قصد دارند تا در این دادگاه از پیچای درباره تصورات نادرست کاربران از حریم خصوصی آنلاین خود در هنگام استفاده از مرورگر گوگل کروم سوال کنند.

حفظ حریم خصوصی کاربران در حالت ناشناس کروم؟

حالت ناشناس کروم

علاوه بر این، طبق حکم قبلی قاضی «لوسی کوه»، کاربران همچنین می‌توانند به صورت خصوصی از «لورین توهیل»، مدیر ارشد بازاریابی گوگل در مورد مرور وب در حالت ناشناس سوال کنند.

گوگل تاکنون چندین بار تلاش کرده تا ادعاهای مصرف‌کنندگان را رد کند، اما قاضی پرونده تاکنون به آن‌ها اجازه داده تا با شکایت‌های خود پیش بروند. غول موتور جستجو همچنین با بازجویی پیچای مخالفت کرده و ادعا می‌کند که کارمندان سطح پایین‌تری که مسئول مرورگر کروم و حالت ناشناس هستند برای پاسخ به این سوالات مناسب‌تر خواهند بود.

«خوزه کاستاندا»، سخنگوی گوگل در ایمیلی توضیح می‌دهد، هرچند گوگل ادعاهای مصرف‌کنندگان را رد می‌کند، اما با «درخواست‌های بی‌شمار» آن‌ها در مرحله جمع‌آوری شواهد همکاری کرده است.

در این دادگاه وکلای سه شرکت حقوقی Boies Schiller Flexner LLP و Susman Godfrey LLP و Morgan & Morgan PA از جانب مصرف‌کنندگان و وکلای دو شرکت حقوقی «سالیوان و کرامول» و Quinn Emanuel Urquhart از جانب گوگل دفاع خواهند کرد.

در سال ۲۰۲۱ گزارش‌های زیادی درباره شکایت از گوگل به دلایل مختلفی منتشر شده بود. آخرین مورد به وزارت دادگستری آمریکا مربوط می‌شود که اعلام شده بود از گوگل به دلیل سیاست تبلیغات این شرکت می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی