ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عینک
تکنولوژی

TCL از نسل دوم نمایشگر پوشیدنی خود در قالب عینک رونمایی کرد

شرکت TCL در نمایشگاه CES 2022 از نسخه دوم نمایشگر پوشیدنی به شکل عینک خود تحت عنوان NxtWear Air رونمایی کرد که همان عملکرد سابق را دارد اما 30 درصد سبک‌تر شده و طراحی تازه‌ای ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۸:۲۶

شرکت TCL در نمایشگاه CES 2022 از نسخه دوم نمایشگر پوشیدنی به شکل عینک خود تحت عنوان NxtWear Air رونمایی کرد که همان عملکرد سابق را دارد اما 30 درصد سبک‌تر شده و طراحی تازه‌ای به خود دیده است.

TCL سال گذشته و در جریان CES 2021 از عینک با نمایشگر OLED در کنار محصولات دیگری رونمایی کرده بود و اکنون نسخه جدید آن را در نمایشگاه امسال به نمایش گذاشته که وزن آن از 130 گرم به 74 گرم کاهش یافته است. البته شرکت چینی ظاهر عینک خود را نیز دستخوش تغییراتی کرده و اکنون بیشتر شبیه یک عینک آفتابی معمولی به نظر می‌رسد.

مشخصات عینک TCL

NxtWear Air مانند نسخه قبلی خود از دو پنل OLED با رزولوشن 1080p بهره می‌برد که در واقع احساس یک صفحه نمایش 140 اینچی را به کاربران ارائه می‌کند و گویا آن را از فاصله کمتر از 4 متری مشاهده می‌کنند. لنزهای عینک TCL مات هستند و باید توجه داشت که با یک هدست واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده روبه‌رو نیستیم.

عینک TCL در عوض به عنوان یک نمایشگر ثانویه عمل می‌کند که کاربران می‌توانند آن را روی صورت خود قرار دهند و از طریق USB-C برای اتصال به گوشی، تبلت یا لپ تاپ سازگار با DisplayPort بهره ببرند. همچنین این دستگاه از اسپیکرهای استریو داخلی بهره می‌برد و می‌توانید هدفون سیمی یا بلوتوث خود را نیز به آن متصل کنید. نسخه جدید همچنین دارای دو صفحه مغناطیسی قابل تعویض است که به جلوی قاب متصل شده تا سبک عینک را تغییر دهد.

طبق گفته شرکت چینی، عینک NxtWear Air از سه ماهه اول سال 2022 عرضه خواهد شد و هنوز مشخص نیست وارد چه بازارهایی خواهد شد. همچنین درباره قیمت این دستگاه نیز جزئیاتی ارائه نشده است. نسخه نسل قبل برچسب قیمت حدود 680 دلاری را به همراه داشت، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت تا این نسخه جدید با قیمت کمتری به بازار عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی