ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا سه نمایشگر خواهد داشت

«راس یانگ» تحلیلگر شناخته شده بازار نمایشگر، در گزارش تحقیقاتی خود ادعا می‌کند که هدست واقعیت ترکیبی اپل که قرار است زمانی در سال 2022 عرضه شود، به سه نمایشگر مجهز خواهد شد. طبق گزارش ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

«راس یانگ» تحلیلگر شناخته شده بازار نمایشگر، در گزارش تحقیقاتی خود ادعا می‌کند که هدست واقعیت ترکیبی اپل که قرار است زمانی در سال 2022 عرضه شود، به سه نمایشگر مجهز خواهد شد.

طبق گزارش منتشر شده، هدست واقعیت ترکیبی اپل شامل دو نمایشگر میکرو OLED تامین شده توسط سونی به همراه یک پنل AMOLED خواهد بود. همچنین گفته شده که نمایشگرهای اصلی هدست میکرو OLED خواهند بود و هنوز مشخص نیست که غول فناوری مستقر در کوپرتینو قصد دارد با چه هدفی در هدست خود از نمایشگر AMOLED استفاده کند.

معمولا هدست‌های واقعیت مجازی جدید و مدرن از فناوری AMOLED استفاده نمی‌کنند، زیرا این پنل‌ها تراکم پیکسلی بسیار کمی دارند، به همین منظور اپل احتمالا از آن برای دید محیطی با وضوح پایین بهره خواهد برد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

سونی اخیرا از یک نمایشگر 4K با پشتیبانی از 4000 پیکسل در اینچ رونمایی کرده بود که به منظور استفاده در هدست‌های واقعیت مجازی طراحی شده است و با وجود گزارش امروز می‌توان احتمال داد که این نمایشگر به طور خاص برای اپل ساخته شده باشد. اگر اپل از این فناوری سونی در هدست خود استفاده کند، نمایشگر آن احتمالا 1.4 اینچی مورب خواهد بود.

بهره گرفتن از چنین فناوری‌های پیشرفته‌ای طبیعتا «برچسب قیمت بالایی» را به همراه خواهد داشت و یانگ پیش‌بینی می‌کند که قیمت هدست اپل چندین هزار دلار خواهد بود که با گزارش‌های قبلی با اشاره به قیمت حدود 3000 دلاری مطابقت دارد.

گفته می‌شود اولین نسخه از هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا برای کاربران حرفه‌ای و توسعه دهندگان عرضه خواهد شد و کوپرتینویی‌ها آن را با هدف گسترش اکوسیستم واقعیت ترکیبی خود وارد بازار می‌کنند. اگر شایعات صحت داشته باشند، این هدست شادی در کنفرانس جهان توسعه دهندگان امسال معرفی شود و در اواخر سال راهی بازار خواهد شد. با این وجود هنوز به طور قطعی مشخص نیست که اپل به چنین برنامه زمانی برای هدست خود دست پیدا خواهد کرد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی