ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا با 12 دوربین، نمایشگرهای 8K و قیمت 3000 دلاری معرفی می‌شود

هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا به 12 دوربین برای ردیابی حرکات بدن، دو نمایشگر با رزولوشن 8K و فناوری پیشرفته ردیابی چشم مجهز می‌شود. این هدست که قابلیت نمایش محتوای ویدیویی از دنیای واقعی را ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا به 12 دوربین برای ردیابی حرکات بدن، دو نمایشگر با رزولوشن 8K و فناوری پیشرفته ردیابی چشم مجهز می‌شود. این هدست که قابلیت نمایش محتوای ویدیویی از دنیای واقعی را هم دارد با قیمت احتمالی 3000 دلار سال آینده معرفی می‌شود.

سالها است شایعه‌های مختلفی در مورد هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اپل منتشر می‌شود. آخرین اطلاعات فاش شده از طریق یکی از منابع آگاه، تصویری بلند پروازانه از هدست واقعیت ترکیبی اپل ارائه می‌دهد. این منبع اگاه ادعا می‌کند اطلاعات مربوطه را با مشاهده تصاویر هدست و از طریق یکی ازمنابع مطلع اپل به دست آورده است. حتی اگر همه اطلاعات مطرح شده از طریق این منبع صحت داشته باشد، تا زمان رونمایی هدست ممکن است اپل تغییراتی در آن ایجاد کند.

به نظر می‌رسد هدست واقعیت ترکیبی اپل مراحل توسعه را طی می‌کند و احتمالا سال 2022 رونمایی خواهد شد. جای تعجب نیست که اولین هدست اپل با هدف استفاده توسط کاربران عمومی طراحی نشده، بلکه با قیمت 3000 دلاری‌اش، کاربران تجاری را هدف قرار دهد. همچنین این هدست می‌تواند رقیبی برای هولولنز 2 با قیمت 3500 دلاری مایکروسافت باشد.

تصاویر به اشتراک گذاشته شده قبلی از نمونه اولیه هدست اپل نشانگر طراحی شبیه هدست‌های VR مرسوم است که ارتباط فرد را با دنیای بیرون را به صورت کامل قطع کرده و کاربر را در محیطی کاملا مجازی قرار می‌دهد.

12 دوربین‌ به کار برده شده در هدست واقعیت ترکیبی، ظاهرا دستگاه را قادر می‌سازد تا حرکات چشم و همچنین حرکات دست کاربر را ردیابی کنند. محتوای این دوربین‌ها نیز ظاهرا روی دو نمایشگر با وضوح خیره کننده 8K به نمایش درخواهد آمد. همچنین به نظر می‌رسد که هدست مجهز به حسگرهای لایدار به کاربرده شده در آیفون 12 پرو و آیپد پرو خواهد بود تا بتواند فاصله بین اشیا را در دنیای واقعی اندازه گیری کرده و مقیاسی درستی از این اندازه گیری‌ها در دنیای واقعی و مجازی ارائه دهد.

ظاهرا هدبند‌های به کار برده شده در هدست قابل تعویض هستند. در ضمن اپل قصد  دارد از هدست را با چیپست‌های خودش به مرحله تولید برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی