ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

عرضه مک لارن آرتورا به علت کمبود تراشه به تعویق افتاد؛ بحران عظیم صنعت خودرو ادامه دارد

عرضه محصول هیبریدی جدید این شرکت انگلیسی یعنی مک لارن آرتورا به علت کمبود تراشه تا ماه جولای 2022 به تعویق افتاد. تقریبا تمامی تولید کنندگان تراشه در سرتاسر دنیا دچار مشکل هستند و عملا ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

عرضه محصول هیبریدی جدید این شرکت انگلیسی یعنی مک لارن آرتورا به علت کمبود تراشه تا ماه جولای 2022 به تعویق افتاد.

تقریبا تمامی تولید کنندگان تراشه در سرتاسر دنیا دچار مشکل هستند و عملا مک لارن نتوانسته برای محصول جدید خود تامین نیاز کند.

مک لارن آرتورا اولین محصول هیبریدی این شرکت بر پای پلت فرم جدید این شرکت است. پیش از این مک لارن ابرخودرو P1 و Speedtail را به صورت هیبریدی به بازار عرضه کرده بود.

آرتورا از موتور 3 لیتری V6 دو توربو نیرو می‌گیرد و یک بسته باتری 7.4 کیلووات ساعتی نیز وظیفه تامین موتور برقی شار محوری را بر عهده دارد.

در مجموع حداکثر قدرت به 670 اسب بخار و حداکثر گشتاور نیز به 720 نیوتن متر می‌رسد. وزن این محصول نیز تنها 1500 کیلوگرم در حالت خشک است.

به نظر می‌رسد که بحران کمبود تراشه در صنعت خودروسازی بزرگ‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد و باعث بروز مشکلات بسیار زیادی شده است.

تعویق برنامه‌های خودروسازان، مشکلات مالی گسترده، حذف بیشتر امکانات رفاهی، تعطیلی خطوط تولید و...از مهم ترین مشکلات به شمار می‌روند.

این مسئله برای رقیب اصلی مک لارن آرتورا یعنی فراری 296 GTB نیز به وجود آمده است. محصول جدید فراری مشخصات کاملا مشابهی با مک لارن آرتورا دارد و تنها قدرت بیشتری به نسبت آرتورا تولید می‌کند.

گرچه بر روی کاغذ محصولات شرکت مک لارن با قدرت کمتر معرفی می‌شوند اما بعد از عرضه و قرارگیری محصولات آن بر روی دینامومتر مشخص می‌شود که قدرت تولیدی محصولات این شرکت بسیار بیشتر از رقم ادعایی آن است.

در هر صورت باید دید بازار تشنه سوپرخودروهای جدید و هیبریدی که عملکرد و سطح امکانات و تجهیزات بسیار بالایی دارند چه زمان توسط مک لارن و فراری سیراب خواهد شد.

این مسئله به خودی خود باعث شده تا قیمت مدل‌های قدیمی‌تر افزایش محسوسی پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی