ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استیون هاوکینگ
تکنولوژی

تغییر لوگو گوگل به مناسب سالروز تولد استیون هاوکینگ [تماشا کنید]

گوگل روز ۱۸ دی ماه و به مناسبت سالروز تولد «استیون هاوکینگ» فقید یکی از مشهورترین دانشمندان تاریخ، لوگو خود را تغییر می دهد و ویدیوی کوتاهی با صدای کامپیوتری وی به اشتراک می‌گذارد. ویدیو ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ دی ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

گوگل روز ۱۸ دی ماه و به مناسبت سالروز تولد «استیون هاوکینگ» فقید یکی از مشهورترین دانشمندان تاریخ، لوگو خود را تغییر می دهد و ویدیوی کوتاهی با صدای کامپیوتری وی به اشتراک می‌گذارد.

ویدیو دو و نیم دقیقه‌ای که توسط گوگل منتشر شده شامل روایتی با صدای کامپیوتری خود این فیزیکدان است که کارهای او را شرح می‌دهد و پیام امیدوارکننده‌ای برای آیندگان دارد. تغییر لوگو گوگل از ساعت 8:30 دقیقه صبح (به وقت تهران) انجام خواهد شد و در ادامه می‌توانید این ویدیو را مشاهده کنید.

داستان استیون هاوکینگ در گوگل

هاوکینگ، به دلیل اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS توانایی تکلم خود را از دست داد و به همین دلیل از صدای دیجیتالی استفاده می‌کرد که یکی از قابل تشخیص‌ترین ویژگی‌های این فیزیکدان فقید بود. هرچند در طول عمر او، صداهای مصنوعی پیشرفته‌تری نیز ساخته شده بودند، اما او ترجیح داد تا پس از گذشت سال‌ها همچنان از همین صدا با لهجه آمریکایی‌اش استفاده کند.

شنبه هشتادمین سالگرد تولد هاوکینگ است (او در سال 2018 درگذشت) و خانواده او که استفاده از صدای مصنوعی را برای ویدیو گوگل تایید کرده بودند، درباره این ویدیو توضیح می‌دهند:

برای او بسیار مهم بود که نشان دهد، هرگز به چالش‌های شرایط جسمانی خود اجازه نمی‌دهد تا قدرت بیان و عزم او را برای تاثیرگذاری بر دنیا، محدود کنند. امید داریم که او الهام بخش تمام مردم جهان باشد که در این زمان دشوار با چالش‌های بزرگی روبرو هستند و به آن‌ها امید بدهد.

یکی از بزرگترین دستاوردهای او پیش‌بینی نظری بود که سیاهچاله‌ها تشعشعاتی از خود ساطع می‌کنند که در نهایت باعث تبخیر سیاه‌چاله می‌شود.استیون در ابتدا تصور داشت که کشف سال 1970 او در واقع نتیجه یک اشتباه محاسباتی بوده اما در نهایت متوجه شد که فرمول دقیقی را ارائه کرده و تاکنون از این نظریه به عنوان «تابش هاوکینگ» یاد می‌شود.

استیون هاوکینگ پس از بیش از نیم قرن زندگی با بیماری ALS در سال 2018 و سن 76 سالگی درگذشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی