ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی اپلیکیشن Math Solver مایکروسافت؛ دستیار حرفه‌ای در حل مسائل ریاضی

آیا از دانش آموزان یا دانشجویانی هستید که دلخوشی از ریاضی ندارند؟ خوشبختانه مایکروسافت هوای شما را دارد؛ زیرا با ارائه اپلیکیشن Math Solver می‌‌تواند در شرایط گوناگون به کمک طالبان علم متنفر از ریاضی ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۹ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

آیا از دانش آموزان یا دانشجویانی هستید که دلخوشی از ریاضی ندارند؟ خوشبختانه مایکروسافت هوای شما را دارد؛ زیرا با ارائه اپلیکیشن Math Solver می‌‌تواند در شرایط گوناگون به کمک طالبان علم متنفر از ریاضی بیاید!



تاریخچه برنامه‌های حل مسائل مایکروسافت

شایان ذکر است که اپلیکیشن Math Solver پدیده چندان جدیدی نیست و سابقه بسیار طولانی در میان برنامه‌های ویندوز دارد. در حقیقت اولین نسخه از این ابزار در سال ۲۰۰۶ در قالب بخشی از نرم افزار Microsoft Student برای کمک به دانش آموزان در انجام تکالیف و یادگیری بهتر عرضه شد. اما عمر محصول گفته شده چندان طولانی نبود و مایکروسافت در سال ۲۰۰۹ پشتیبانی از آن را متوقف نمود و اعلام کرد قصد فروش آن را دارد. البته ابزار حل مسائل ریاضی به صورت جداگانه به حیات خود ادامه داد و مایکروسافت نسخه سوم از آن را به عنوان برنامه‌ای غیر رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

مایکروسافت کمی بعد به این نتیجه رسید که ابزار حل معادلات ریاضی خود که اکنون Microsoft Mathematics نام داشت را به شکل رایگان منتشر کند. در سال ۲۰۱۰ افزونه اختصاصی نیز برای نرم افزارهای ورد و وان نوت عرضه شد؛ اما همچنان تا سال ۲۰۱۵ به صورت انحصار برای ویندوز باقی مانده بود. در این سال نسخه مخصوص ویندوز فون برنامه با نام Nokia Momaths برای دانش آموزان آفریقای جنوبی و تانزانیا ارائه شد و نسخه تحت وب در قالب اپلیکیشن بینگ هم در سال ۲۰۱۸ در اختیار دارندگان دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS قرار گرفت.

معرفی اپلیکیشن Math Solver

خوشبختانه امروزه اپلیکیشن Math Solver مایکروسافت به صورت مستقل در دسترس کاربران اندروید و iOS قرار دارد و دیگر نیازی به استفاده از طریق اپ بینگ نخواهد بود. البته نسخه پایدار آن تنها ۷ ماه سن دارد؛ در نتیجه هنوز باید تکامل آن را دنیای گوشی‌های هوشمند شاهد باشیم. برای دریافت آن می‌توانید از طریق گوگل پلی یا اپ استور اقدام کنید.

پس از نصب و ورود به برنامه، ابتدا باید زمان مورد نظر را انتخاب نمایید. متاسفانه زبان فارسی در میان موارد پشتیبانی شده در داخل اپلیکیشن دیده نمی‌شود؛ اما وجود زبان‌های عربی و ترکی می‌تواند نقطه مثبتی برای هم‌وطنان باشد. با مشاهد راهنمای اولیه متوجه خواهید شد که سه روش کلی برای وارد کردن مسائل درون اپلیکیشن وجود دارد. اولین روش و احتمالاً آسان‌ترین روش، عکسبرداری از مسائل نوشته شده روی کاغذ یا تخته است. برنامه به صورت خودکار قادر است تا مسائل را از تصاویر جداسازی و درون خود وارد نماید. البته دقت داشته باشید که مسئله مورد نظر حتماً در کادر مشخص شده قرار گیرد. همچنین امکان وارد کردن تصاویر گرفته شده در گذشته از حافظه داخلی دستگاه هم وجود دارد.

دومین روش برای تعریف مسائل درون برنامه، استفاده از حالت Draw است. همانطور که از نام این حالت مشخص است، کاربران می‌توانند به کمک آن اقدام به رسم یا نوشتن مسائل کنند و اپ به شکل خودکار آن را تبدیل به ورودی قابل تشخیص خواهد کرد. حالت مذکور می‌تواند بیشتر برای دارندگان تبلت‌ها یا موبایل‌های دارای قلم استایلوس مفید باشد. آخرین روش هم استفاده از صفحه کلید داخلی برنامه جهت نوشتن دستی مسائل است که به علائم و توابع مرسوم ریاضیاتی مجهز شده است. اگرچه راه آخر می‌تواند به عنوان دشوارترین و زمان‌برترین شیوه در نظر گرفت، اما برای مسائل پیچیده، بهترین روش محسوب می‌شود.

البته اپلیکیشن Math Solver تنها برای حل مسائل طراحی نشده است و هدف اولیه آن، آموزش ریاضیات است. به همین کاربران قادر خواهند بود نحوه حل مسائل مختلف را به صورت گام به گام مشاهده کنند؛ امری که تاثیر بسزایی در فرایند یادگیری دارد. در حال حاضر موارد مختلفی مثل اعداد پیچیده و رومی، رادیکال، توان، کسرها، ماتریس‌ها، دترمینان‌ها، معادلات درجه دو، نامعادله‌ها، نمودارهای خطی، چند جمله‌ای و نمایی در کنار مفاهیمی مانند تئوری اعداد، احتمالات، حد، انتگرال، مشتق و اصول آماری از جمله میانگین، میانه، انحراف استاندارد، جایگشت و ترکیبیات درون برنامه پشتیبانی می‌شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن اقدام به جستجوی وب برای یافتن مسائل و ویدیوهای آموزشی مرتبط کنند. قسمت جداگانه‌ای نیز برای ثبت یادداشت‌های کاربران جهت استفاده‌های آتی در نظر گرفته شده است. ماشین حساب گرافیکی داخلی برنامه هم می‌تواند نمودارها را با دقت بالایی رسم نماید. کوییز‌هایی نیز برای خود ارزیابی افراد در دسترس قرار دارد.

قسمت تنظیمات اپلیکیشن Math Solver شامل موارد چندانی نمی‌شود و تنها می‌تواند صفحه ابتدایی پیش‌فرض، پوسته و نوتیفیکیشن کوییزها را در آن تغییر داد. در نهایت می‌توان گفت که برنامه مذکور گزینه مناسبی برای دانش آموزان و دانشجویان است و می‌تواند علاوه‌بر صرفه‌جویی در وقت، در افزایش آگاهی و یادگیری آن‌ها نیز تاثیر داشته باشد. با این حال نباید انتظار حل مسائل بسیار پیچیده و مهندسی را از آن داشته باشید. همچنین می‌توانید ابزار اشاره شده را روی مرورگر اج نیز امتحان کنید.

دانلود برنامه Microsoft Math Solver

Microsoft Math Solver

Microsoft Math Solver

سازنده: Microsoft Corporation قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۲۹ و ۵۶ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی