ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استیبل کوین
تکنولوژی

پی‌پل، استیبل کوین اختصاصی خود را توسعه می‌دهد

پی‌پل (PayPal) شرکت تجارت الکترونیکی آمریکایی به عنوان بخشی از تلاش‌های خود در حوزه رمزارزها در حال بررسی راه‌اندازی استیبل کوین (Stablecoin) اختصاصی خودش است. «خوزه فرناندز دا پونته» معاون ارشد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ دی ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

پی‌پل (PayPal) شرکت تجارت الکترونیکی آمریکایی به عنوان بخشی از تلاش‌های خود در حوزه رمزارزها در حال بررسی راه‌اندازی استیبل کوین (Stablecoin) اختصاصی خودش است.

«خوزه فرناندز دا پونته» معاون ارشد رمزارزها و ارزهای دیجیتال پی‌پل در بیانیه خود به بلومبرگ گفت:

ما در حال بررسی ایجاد استیبل کوین خود هستیم. مطمئنا هر زمان قصد داشته باشیم در این زمینه رو به جلو حرکت کنیم، با نهادهای نظارتی مربوطه همکاری نزدیکی خواهیم داشت.

در توضیح استیبل کوین می‌توان عنوان کرد؛ رمزارزهایی هستند که توسط ارزش یک ارز یا کالای موجود پشتیبانی و قیمت‌گذاری می‌شوند.

استیبل کوین

شواهد کشف شده از استیبل کوین پی‌پل

همچنین در گذشته شواهدی از تصمیم این شرکت برای ساخت یک استیبل کوین مشاهده شده است. برای اولین بار یک توسعه دهنده به نام «استیو موزر» در اپلیکیشن پی‌پل چنین چیزی را مشاهده کرد و آن را با بلومبرگ به اشتراک گذاشت. اسناد به اشتراک گذشته شده توسط او کد و تصاویر مخفی پروژه‌ای را نشان می‌داد که «سکه پی‌پل» نامیده می‌شود و پشتوانه آن دلار آمریکا خواهد بود.

به گفته یکی از سخنگویان این شرکت، تصاویر و کدهای داخل اپلیکیشن از هکاتون (رویداد برنامه نویسان برای توسعه پرژه‌های نرم‌افزاری) داخلی اخیر پی‌پل در بخش بلاک چین و رمزارز ناشی شده است. با این وجود، لوگوی نهایی، نام و ویژگی‌های آن که توسط توسعه دهندگان فاش شده در نهایت می‌تواند به شکل دیگری در دسترس کاربران قرار بگیرد.

استیبل کوین

پی‌پل که یکی از بزرگترین موسسه‌های مالی محسوب می‌شود، در ماه‌های اخیر تلاش‌های زیادی در حوزه رمزارزها انجام داده است و به عنوان مثال امکان خرید، فروش و نگهداری بیت کوین و سایر رمزارزها را برای کاربران فراهم کرد.

دا پونته همچنین اخیرا در پادکست Unchained توضیح داده بود که یک استیبل کوین برای استفاده از پی‌پل باید از پرداخت‌ها در مقیاس واقعی حمایت کند و امنیت داشته باشد. او همچنین اضافه کرد که «باید در مقررات، چارچوب‌های نظارتی و نوع مجوزهایی که در این فضا مورد نیاز است، شفافیت کافی وجود داشته باشد.»

در نهایت باید عنوان کرد که پی‌پل اولین غول فناوری نیست که تصمیم به ساخت اولین استیبل کوین خود را داشته است. شرکت متا یا همان فیسبوک سابق نیز استیبل کوین خود با نام Diem را راه‌اندازی کرده است و ابر شرکت «ویزا کارت» نیز در اوایل سال جاری به یک استیبل کوین با پشتیبانی از دلار آمریکا امکان انجام تراکنش‌ها را صادر کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی