ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی ظاهرا به دنبال اسکن سه بعدی و انتقال اشیاء واقعی به فضاهای VR است

سونی برای دنیای واقعیت مجازی برنامه‌های زیادی دارد و اطلاعات به دست آمده از طرح جدید این شرکت نشان می‌دهد که این غول ژاپنی احتمالا مشغول کار روی اسکنری برای انتقال اشیاء دنیای واقعی به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ دی ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

سونی برای دنیای واقعیت مجازی برنامه‌های زیادی دارد و اطلاعات به دست آمده از طرح جدید این شرکت نشان می‌دهد که این غول ژاپنی احتمالا مشغول کار روی اسکنری برای انتقال اشیاء دنیای واقعی به دنیاهای مجازی است.

به گزارش GameRant، پتنتی که از سونی به دست آمده آن قدرها جدید نیست و در واقع اولین بار در تاریخ 23 ژوئن 2021 (1 تیر) به ثبت رسیده، اما دفتر ثبت پتنت با اعلام برخی اشکالات خواستار اصلاح طرح و ارائه جزئیات بیشتر شده است. حالا نسخه جدید این پتنت دوباره ارسال شده و در آن چیزی شبیه اسکنر اشیاء دنیای واقعی را می‌بینیم.

با توجه به اطلاعات ارائه شده در پتنت، کاربران می‌توانند اشیایی مثل چراغ‌ها را اسکن کنند و آن‌ها را به دنیای دیجیتال بیاورند. البته برای انجام این کار لازم است اسکن 360 درجه‌ای سوژه به ثبت برسد. این ایده می‌تواند برای طرفداران واقعیت مجازی بسیار جذاب باشد، اما فعلا موانع زیادی در راه دستیابی به آن وجود دارد.

سونی برای دنیای متاورس برنامه دارد

با توجه به افزایش محبوبیت متاورس، به نظر می‌رسد که این فناوری می‌خواهد فضاهای دنیای واقعی را در محیط واقعیت مجازی شبیه‌سازی کند، اما در این زمینه اطلاعات کافی منتشر نشده تا با اطمینان بگوییم که سونی واقعا قصد انتقال بخش‌هایی از دنیای واقعی به دنیای مجازی را دارد یا خیر.

این شرکت همچنین مشخص نکرده که کاربرد پتنت آن‌ها در چه زمینه‌هایی خواهد بود. این فناوری می‌تواند در بازی‌های ویدیویی به کار گرفته شود، ولی در این زمینه هم نمی‌توانیم با اطمینان اظهارنظر کنیم. با توجه به قابلیت‌های این فناوری می‌توانیم کاربردهای متنوعی را برای استفاده در خارج از دنیای بازی‌ها برای آن در نظر بگیریم.

از آن‌جایی که سونی به تازگی این پتنت را ثبت کرده و حتی هنوز حق انحصاری استفاده از آن را در اختیار ندارد، نباید انتظار داشته باشیم که کاربردهای آن را به‌زودی ببینیم. این شرکت اخیرا در CES 2022 اطلاعات تازه‌ای را درباره هدست PS VR2 منتشر کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی