ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

گزارش CDC: آمار خودکشی در نوجوانان از آغاز همه‌گیری کرونا افزایش پیدا کرده است

آمار موارد خودکشی میان نوجوانان از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا به ویژه در میان دختران افزایش نگران‌کننده‌ای داشته است. این موارد احتمالا بی‌ارتباط با محدودیت‌های ناشی از قرنطینه نبوده‌اند. بر اساس اطلاعات مرکز کنترل ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ دی ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

آمار موارد خودکشی میان نوجوانان از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا به ویژه در میان دختران افزایش نگران‌کننده‌ای داشته است. این موارد احتمالا بی‌ارتباط با محدودیت‌های ناشی از قرنطینه نبوده‌اند.

بر اساس اطلاعات مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، موارد مراجعه به بخش اورژانس بابت خودکشی‌های احتمالی در افراد بین 12 تا 17 سال در فصل تابستان 2020 نسبت به سال 2019 حدود 22.3 درصد بیشتر بوده است. این آمار در فصل زمستان 2020 نیز نسبت به سال قبل از آن بیش از 39.1 درصد افزایش داشته است.

این داده‌ها زنگ خطر را به ویژه برای دختران سنین 12 تا 17 سال به صدا در می‌آورد. مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها می‌گوید آمار مراجعه بابت خودکشی‌های احتمالی دختران به بخش اورژانس در بازه زمانی اسفند ماه پارسال تا 50 درصد بیشتر از بازه زمانی مشابه 2019 بوده است.

آمار خودکشی افزایشی نگران‌کننده‌ای داشته است

دختران این گروه سنی همچنین در بازه زمانی مرداد 2020 حدود 26 درصد بیشتر از بازه زمانی مشابه 2019 به اورژانس مراجعه کردند. محققان CDC تحلیل‌های خود را بر اساس اطلاعات گردآوری شده توسط برنامه ملی Syndromic Surveillance استخراج کردند. در گزارش این مرکز آمده است:

«افراد نوجوان گروهی هستند که احتمالا خیلی در معرض ریسک قرار دارند چون به طور خاص تحت تاثیر تدابیر بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری فیزیکی (دوری از مدرسه، معلمان و هم‌کلاسی‌ها) قرار گرفته‌اند، با موانعی برای دریافت درمان‌های روانی روبرو هستند، بیشتر به سمت مواد مخدر می‌روند، و نگران سلامت خانواده و مسائل اقتصادی هستند، و این‌ها همه عوامل تاثیرگذار در خودکشی به حساب می‌آیند.»

توجه به سلامت روان از زمان آغاز همه‌گیری کرونا اهمیت زیادی پیدا کرده و گزارش CDC هم توصیه‌هایی در این رابطه دارد:

«بزرگسالان با صرف زمان بیشتر در خانه و حضور در کنار نوجوانان می‌توانند آگاهی بیشتری نسبت به تفکرات و رفتارهای مرتبط با خودکشی آن‌ها داشته باشند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی