ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در کره جنوبی استفاده از سیستم‌های پرداخت جایگزین در اپ استور را ممکن می‌کند

اپل به‌زودی به توسعه‌دهندگان اپ استور در کره جنوبی اجازه می‌دهد تا از سیستم های پرداخت جایگزین استفاده کنند. این تصمیم به دنبال تصویب قانون جدیدی در کره گرفته شده که متصدیان فروشگاه‌های اپلیکیشن را ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

اپل به‌زودی به توسعه‌دهندگان اپ استور در کره جنوبی اجازه می‌دهد تا از سیستم های پرداخت جایگزین استفاده کنند. این تصمیم به دنبال تصویب قانون جدیدی در کره گرفته شده که متصدیان فروشگاه‌های اپلیکیشن را از الزام توسعه‌دهندگان به استفاده از سیستم های پرداخت درون برنامه‌ای اختصاصی خود منع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری Korea Herald، مطابق اطلاعاتی که در برنامه‌های ارسالی از اپل به کمیسیون ارتباطات کره وجود دارد، این شرکت همچنان می‌خواهد از پرداخت‌هایی که از طریق سیستم های جایگزین انجام می‌شود، کارمزد بگیرد اما این رقم کمتر خواهد بود.

فقدان جزئیات درباره سازوکار استفاده از سیستم های پرداخت جایگزین

کوپرتینویی‌ها اعلام نکرده‌اند که چه زمانی این برنامه را اجرایی می‌کنند یا ساختار کارمزد جدید آن‌ها دقیقا چگونه خواهد بود. با این حال، اپل در بیانیه‌ای در این باره گفت: «برای همکاری با کمیسیون ارتباطات کره و جامعه توسعه‌دهندگان به منظور کشف راهکاری در راستای منافع کاربران کره‌ای مشتاقیم. اپل برای قوانین کره احترام زیادی قائل است و سابقه بلندمدتی در همکاری با توسعه‌دهندگان پراستعداد این کشور دارد. تلاش‌های ما همواره در راستای حفظ اپ استور به عنوان محلی ایمن و اعتمادپذیر برای دانلود اپلیکیشن‌های مورد علاقه کاربران‌مان است.»

سیستم های پرداخت جایگزین اپ استور در کره جنوبی

اپل مدت‌هاست به خاطر سیاست‌های انحصارطلبانه اپ استور در معرض انتقاد قرار دارد. دادگاه این شرکت با اپیک گیمز در حکمی اعلام کرده بود که اپل باید شرایط استفاده از سیستم های پرداخت جایگزین را در فروشگاه اپلیکیشن‌هایش فراهم کند، ولی هنوز اثری از اجرای این حکم دیده نمی‌شود. کوپرتینویی‌ها قصد داشتند با درخواست تجدیدنظر حداقل برای پیاده‌سازی این سیاست جدید زمان بیشتری بخرند.

گوگل در ماه نوامبر اعلام کرد که به توسعه‌دهندگان کره جنوبی اجازه می‌دهد در پلی استور از سیستم های پرداخت جایگزین استفاده کنند. این شرکت گفت کارمزد استفاده از این سیستم‌ها را چهار درصد کاهش می‌دهد. با این حساب، اکثر توسعه‌دهندگان در صورت استفاده از روش‌های پرداخت جایگزین به جای کارمزد 15 درصدی باید 11 درصد به گوگل سهم درآمد بدهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی