ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

سقوط 36 پله‌ای متا در رده‌بندی برترین شرکت‌هایی که می‌توان در آن‌ها کار کرد

متا، شرکت مادر فیسبوک به دنبال حواشی و جنجال‌هایی که در سال گذشته میلادی برای آن‌ها به وجود آمد، با یک سقوط 36 پله‌ای در رده‌بندی سالانه Glassdoor از بهترین شرکت‌هایی که می‌توان در آن‌ها ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

متا، شرکت مادر فیسبوک به دنبال حواشی و جنجال‌هایی که در سال گذشته میلادی برای آن‌ها به وجود آمد، با یک سقوط 36 پله‌ای در رده‌بندی سالانه Glassdoor از بهترین شرکت‌هایی که می‌توان در آن‌ها کار کرد، به رتبه 47 رسید. این شرکت پارسال در جایگاه 11 قرار داشت. برترین شرکت در این رده‌بندی انویدیا معرفی شده است.

به گزارش CNBC، فیسبوک 12 سال است که در فهرست 100 شرکت برتر برای کار کردن قرار دارد، اما امسال به پایین‌ترین جایگاه خود در رده چهل و هفتم رسیده است. وب‌سایت Glassdoor می‌گوید کارمندان فیسبوک از وجود استقلال در انجام کارها، مزایای متعدد شغلی، فرصت کار روی محصولاتی با بیشترین تعداد کاربر و همکاری با نیروهای شرکت تعریف کرده‌اند.

با این حال، خیلی از کارمندان هم به مشکلاتی مثل موشکافی‌های عمومی ناخواسته، رفتار منفعلانه مدیران در خصوص مشکلات پلتفرم و ابهامات موجود پیرامون آینده شرکت اشاره کرده‌اند. فیسبوک چند ماه پیش به دنبال افشای اسناد محرمانه شرکت توسط «فرانسیس هاوگن»، دوباره مورد انتقادات و شکایات متعددی قرار گرفت.

متا

سقوط فیسبوک حتی با تغییر برند ادامه داشت

یکی از مهم‌ترین اطلاعات افشا شده در این اسناد مربوط به تحقیقاتی بود که از اثرات منفی اینستاگرام بر سلامت روان دختران نوجوان خبر می‌داد. اگرچه متا اکثر اتهامات وارده به این شرکت را رد کرد، اما در نهایت مجبور شد برخی از فعالیت‌هایش از جمله توسعه اینستاگرام کودکان را متوقف کند.

فیسبوک در سال‌های اخیر بالا و پایین‌های زیادی در رده‌بندی Glassdoor داشته و حتی در سال 2018 به جایگاه اول رسیده بود، اما در پی رسوایی کمبریج آنالیتیکا در سراشیبی سقوط قرار گرفت. این شرکت حالا امتیاز 4.3 از 5 را دریافت کرده که میانگینی از امتیازات ثبت شده توسط کارمندان در بازه زمانی 12 ماهه منتهی به اکتبر 2021 را نشان می‌دهد.

در صدر این فهرست نام انویدیا دیده می‌شود و به دنبال آن دو شرکت HubSpot و Bain & Co قرار گرفته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی