ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماسک
علمی

CDC دستورالعمل انتخاب بهترین ماسک برای کرونا را به روز می‌کند

همزمان با شیوع واریانت امیکرون کرونا مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) توصیه‌‌ها و دستورالعمل‌های انتخاب بهترین ماسک و نحوه استفاده از آن را در وب‌سایت خود به روز می‌کند. با این ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

همزمان با شیوع واریانت امیکرون کرونا مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) توصیه‌‌ها و دستورالعمل‌های انتخاب بهترین ماسک و نحوه استفاده از آن را در وب‌سایت خود به روز می‌کند. با این بروزرسانی انتظار می‌رود، کاربران بتوانند ماسک مناسب‌تری را برای شرایط فعلی انتخاب کنند تا به افزایش مصونیت آنها کمک کند.

بسیاری از کارشناسان حوزه بهداشت و درمان براین باور هستند که برای محافظت بیشتر لازم است ماسک‌هایی با استانداردهای بالاتر به بازار عرضه شود.

گفتنی است از پاییز سال گذشته تاکنون این مرکز توصیه نامه‌های استفاده از ماسک‌ را در وب‌سایت خود به روز نکرده است و با اوج همه گیری واریانت امیکرون و ابتلای افراد بسیاری در سراسر جهان به این واریانت، لزوم بازنگری توصیه نامه‌های استفاده از ماسک‌ لازم به نظر می‌رسد.

ماسک

بهترین ماسک برای مقابله با کرونا

از بهار 2020 تاکنون، افراد بسیاری در سراسر جهان از ماسک‌های پارچه‌ای استفاده می‌کنند، ماسک‌های دیگری همچون N95 و KN95 با کیفیت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما با توجه به واریانت امیکرون و سرعت انتقال بالای آن، مدیر CDC می‌گوید باید دستورالعمل استفاده از ماسک به روز شود و استانداردهای سطح بالاتری برای تولید ماسک‌ در نظر گرفته شود تا متناسب با نیاز کاربران در شرایط فعلی باشد.

استفاده از ماسک‌ مناسب می‌تواند به عنوان عاملی موثر جلوی انتشار موج گسترده واریانت امیکرون را بگیرد. استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی، یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعاتی است که در پیشگیری از بیماری در سراسر جهان مورد بحث قرار دارد. با وجودی که کرونا وارد سومین سال همه گیری خود می‌شود، اما هنوز بحث‌های زیادی در مورد پوشیدن ماسک‌ و انتخاب بهترین نوع آن وجود دارد و هنوز مردم با سوالات بسیاری در مورد انتخاب بهترین ماسک روبرو هستند. اکنون CDC تصمیم گرفته به برخی از این سوالات پاسخ دهد و شفاف سازی کند. در حال حاضر این مرکز معتقد است زدن ماسکی که بتواند دهان و بینی را پوشش دهد، بسیار موثر است و فارغ از جنس، همه مردم باید در محیط‌های عمومی از ماسک‌ استفاده کنند.

مدیر CDCدر جریان کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید به صراحت اعلام کرد بهترین ماسک آن نوعی است که مردم بتوانند در تمام روز در محیط‌های عمومی آن را استفاده کنند. برخی ماسک‌های با وجودی که لایه‌های محافظتی بیشتری دارند، اما قابل استفاده برای تمام ساعات روز نیستند و در نتیجه فرد نمی‌تواند تمام ساعات کاری یا وقتی در محیط بیرون قرار دارد از آن استفادع کند. لذا اثربخشی لازم را ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی