ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

CDC آمریکا: ماسک‌های N95 و KN95‌ بهترین محافظت را در برابر کرونا ایجاد می‌کنند

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) به‌تازگی دستورالعمل استفاده از ماسک در فضاهای عمومی را به‌روز کرده است. این مرکز می‌گوید عموم مردم می‌توانند از ماسک‌های N95 و KN95 استفاده کنند چون این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) به‌تازگی دستورالعمل استفاده از ماسک در فضاهای عمومی را به‌روز کرده است. این مرکز می‌گوید عموم مردم می‌توانند از ماسک‌های N95 و KN95 استفاده کنند چون این ماسک‌ها بهترین محافظت را در برابر ویروس کرونا ایجاد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری CNBC، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از مردم نخواسته که حتما از ماسک مشخصی استفاده کنند، اما توصیه کرده که همه افراد همچنان به پوشیدن بهترین ماسک در دسترس که به خوبی روی صورت قرار می‌گیرد و به مدت طولانی قابل استفاده است، ادامه دهند.

این مرکز قبلا استفاده از ماسک‌های N95 و KN95 را به مردم عادی توصیه نمی‌کرد چون نگران بود که بازار برای تامین این ماسک‌ها دچار مشکل شود. اما چندی پیش اعلام شد که دستورالعمل استفاده از ماسک باید تغییر کند. حالا ظاهرا نگرانی خاصی درباره موجودی این ماسک‌ها وجود ندارد. مرکز CDC می‌گوید ماسک‌های N95 در صورت استفاده مداوم و صحیح بالاترین سطح از محافظت را در برابر ذراتی مثل ویروس کرونا ایجاد می‌کنند.

مرکز CDC

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها مردم را به پوشیدن بهترین ماسکی توصیه می‌کند که به‌خوبی روی صورت قرار می‌گیرد و می‌توانبد آن را به شکل مداوم استفاده کنید. ماسک باید بدون هیچ فاصله‌ای روی صورت محکم شود و آن قدر راحت باشد که در ساعات طولانی فرد را اذیت نکند.

رده‌بندی بهترین ماسک‌ها در برابر ویروس کرونا

این مرکز ماسک‌های مختلف را از بالاترین تا پایین‌ترین سطح محافظت رده‌بندی کرده و N95 و KN95 در بالاترین جایگاه قرار گرفته‌اند. در رتبه بعدی ماسک‌های جراحی دیده می‌شوند، اما مرکز CDC تاکید کرده که این ماسک‌ها باید به خوبی روی صورت قرار بگیرند. این مرکز توصیه می‌کند که برای محکم کردن ماسک جراحی روی آن یک ماسک پارچه‌ای بپوشید.

در انتها هم گفته شده که ماسک‌های پارچه‌ای گشاد از نظر سطح محافظت در پایین‌ترین جایگاه قرار می‌گیرند. ماسک‌های پارچه‌ای باید چندین لایه دوخته‌شده محکم داشته باشند و وقتی آن‌ها را در مقابل یک منبع روشنایی پرنور قرار می‌دهید، اجازه عبور نور را ندهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی