ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انویدیا RTX 3090 Ti
تکنولوژی

انویدیا ظاهرا تولید کارت گرافیک RTX 3090 Ti را متوقف کرده است

انویدیا در مراسم خود در CES 2022 از کارت گرافیک RTX 3090 Ti رونمایی کرد. ولی حالا در گزارشی تازه اعلام شده که تولید قدرتمندترین محصول این شرکت متوقف شده. در حال حاضر مشخص نیست ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ دی ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

انویدیا در مراسم خود در CES 2022 از کارت گرافیک RTX 3090 Ti رونمایی کرد. ولی حالا در گزارشی تازه اعلام شده که تولید قدرتمندترین محصول این شرکت متوقف شده. در حال حاضر مشخص نیست که دلیل این اتفاق چه بوده است.

به گزارش وب‌سایت TweakTown، یک منبع آگاه مدعی شده که انویدیا فعلا تولید RTX 3090 Ti را متوقف کرده است. این شرکت به دلایل نامعلوم از شرکای خود خواسته تا فعلا دست به تولید RTX 3090 Ti نزنند. ولی علل گوناگونی می‌تواند عامل این اتفاق بوده باشد.

توقف تولید انویدیا RTX 3090 Ti چه دلیلی دارد؟

این وب‌سایت می‌گوید دور از ذهن نیست اگر کمبود تراشه نقشی در این اتفاق داشته باشد. ولی اگر چنین بحثی در میان است، تولید 3090 Ti باید به جای متوقف شدن صرفا به تعویق می‌افتاد. وب‌سایت VideoCardz به نقل از منابع خود تایید کرده که تولید این تراشه فعلا متوقف شده و مشکل در سخت‌افزار و BIOS دلایل اصلی این اتفاق بوده‌اند. هنوز مشخص نیست که این وضعیت شرکای انویدیا را به بازطراحی 3090 Ti وادار می‌کند یا نه.

انویدیا RTX 3070 Ti

گفتنی است که انویدیا هنوز تاریخ عرضه رسمی RTX 3090 Ti را اعلام نکرده است. این تراشه برخلاف رونمایی RTX 3050 که تاریخ عرضه داشت، فقط در حد یک اشاره کوتاه در نطق اصلی انویدیا حاضر شد. با این حال، قبلا در شایعات گفته شده بود که هر دو کارت گرافیک در تاریخ 27 ژانویه (7 بهمن) عرضه می‌شوند.

انویدیا وعده داده بود که در ماه جاری میلادی اطلاعات بیشتری درباره 3090 Ti منتشر کند. این تراشه 24 گیگابایت حافظه GDDR6 با سرعت 21 گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند 1 ترابایت بر ثانیه‌ای خواهد داشت. پردازشگر پرچمدار انویدیا با 320 هسته تنسور، 40 هسته سایه‌زن و 78 هسته رهگیری پرتو به بازار می‌آید. در شایعات گفته شده که این محصول احتمالا 10752 هسته CUDA و 450 وات توان طراحی حرارتی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی