ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

April app
تکنولوژی

معرفی اپلیکیشن April؛ ابزار کاربردی برای ساخت کلاژ و پوستر با موبایل

استودیو PinGuo خالق برنامه محبوب Camera 360 است که توانست با آن به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند. اپلیکیشن April یکی دیگر از محصولات این شرکت چینی به شمار می‌رود که به صورت تخصصی برای ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

استودیو PinGuo خالق برنامه محبوب Camera 360 است که توانست با آن به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند. اپلیکیشن April یکی دیگر از محصولات این شرکت چینی به شمار می‌رود که به صورت تخصصی برای ترکیب تصاویر با هم و ساخت کلاژ طراحی شده است. سازنده اپ ادعا می‌کند که امکانات خود را با محدودیت‌های کمتری نسبت به عناوین رقیب در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند کلاژهای منحصربه‌فردی را خلق کنند.



ویژگی‌های اپلیکیشن April

پس از دریافت و نصب اپلیکیشن April و با اولین ورود به آن، به سرعت متوجه طراحی مینیمال رابط کاربری خواهید شد. در صفحه ابتدایی برنامه سه گزینه تحت نام‌های پوستر،‌ Layout و Splicing در پیش روی فرد قرار گرفته که هر کدام برای طراحی خروجی متفاوت قابل استفاده خواهد بود. همچنین با لمس آیکن قرار گرفته در گوشه بالایی سمت راست می‌توان به صفحه توضیحات قابلیت‌ها با عنوان Course دسترسی پیدا کرد که شامل تغییر فیلترهای گوناگون، ویرایش متن‌ها، جابه‌جایی عکس‌ها با کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) و تغییر اندازه تصاویر به صورت متناسب با هم می‌شود.

همانطور که انتظار می‌رود، با انتخاب گزینه پوستر در صفحه اصلی برنامه وارد ابزار ساخت پوستر اپلیکیشن April می‌شویم. کاربر در ابتدا باید تصاویر مدنظر خود را برای ایجاد پوستر انتخاب کند و در این قسمت با محدودیت حداکثر ۴ فایل مواجه خواهد بود. البته به نظر نمی‌رسد که محدودیت گفته شده چندان موجب آزار شود؛ زیرا برای طراحی بیشتر پوسترها یک یا دو عکس کافی خواهد بود. در هنگام انتخاب فایل‌ها می‌توان با لمس گزینه Preview به پیش‌نمایشی از آن‌ها دست پیدا کرد. در نهایت با زدن گزینه Next وارد مرحله انتخاب قالب برای پوستر خواهیم شد.

در نوار ابزار انتخاب قالب برای پوستر، سه دسته کلی مشاهده می‌شود که شامل عناوین روزمره، غذا و دکوراسیون می‌گردد. تعداد کمی از قالب‌های مختص به پوستر به صورت پیش‌فرض درون اپلیکیشن April قرار دارند و برای بهره‌گیری از سایر قالب‌ها باید آن‌ها را دانلود کرد. قالب‌های قابل دانلود با فلش نارنجی در گوشه سمت چپ قابل تشخیص هستند. با لمس آیکن سبد خرید و ورود به صفحه Store امکان دیدن تمامی قالب‌های قابل دریافت در یکجا وجود دارد.

افکت‌های موجود در اپ نیاز به پردازش تصاویر توسط دیگر برنامه‌ها را پیش از وارد کردن به داخل برنامه، از بین می‌برند.

پس از مشخص کردن قالب مورد نظر، باید اقدام به جابه‌جایی تصاویر برای رسیدن به نتیجه دلخواه کنیم. قرارگیری تصاویر به صورت پیش‌فرض در محل‌های اختصاص یافته انجام می‌گیرد و امکان تشخیص چهره در فایل‌ها به شکل خودکار جهت تنظیم موقعیت مناسب وجود دارد. با نگه داشتن انگشت روی هر تصویر و کشیدن آن به محل دلخواه، می‌توان اقدام به تغییر موقعیت کرد.

با لمس هر عکس یا انتخاب تب Effect می‌توان جلوه‌های گرافیکی متنوعی را همراه با تنظیم میزان شدت آن‌ها روی فایل‌ها اعمال کرد. افکت‌های موجود در برنامه داخل چندین دسته‌بندی مختلف با حالت‌های گوناگون قرار می‌گیرند و نیاز به پردازش تصاویر توسط دیگر اپ‌ها را پیش از وارد کردن به داخل آن از بین می‌برند. همچنین کلیدهای اختصاصی برای جایگزین کردن تصویر، چرخش و قرینه کردن در نظر گرفته شده‌اند. نوشتن متن‌ها با فونت‌ها و چینش‌های مختلف در کنار استیکرهای کارتونی از سایر ویژگی‌هایی است که اپلیکیشن April برای ویرایش پوسترها در اختیار کاربران خود می‌گذارد.

بخش بعدی در برنامه، Layout نام دارد که مشابه آنچه در اپلیکیشن‌های متداول ساخت کلاژ دیده می‌شود، عمل می‌کند. در این قسمت محدودیت تعداد عکس‌ها به ۹ فایل افزایش پیدا می‌کند و در همان ابتدا امکان مشخص نبودن چیدمان همراه با نسبت تصویر فایل خروجی وجود دارد. در ادامه می‌توان مثل ویرایشگر پوستر، اقدام به اعمال افکت‌های گوناگون روی تصاویر کرد یا موقعیت آن‌ها را تغییر داد.

تب Tile ویژگی دیگری است که در آن امکان افزودن استیکرهای قابل ویرایش به کلاژها وجود دارد. استیکرهای اشاره شده شامل موضوعات مختلفی از جمله موقعیت مکانی، آب و هوا، تقویم و مناسبت‌ها می‌شوند و می‌توانند در دریافت موضوع کلی کلاژ به مخاطب کمک کنند. تب‌های مجزایی هم برای تغییر نوع و اندازه حاشیه‌های تصاویر به صورت مستقل و تعیین حاشیه کلی کلاژ تعبیه شده است.

پس از اتمام فرایند ویرایش می‌توان با لمس آیکن قرار گرفته در گوشه بالایی سمت راست صفحه، اقدام به ذخیره‌سازی فایل خروجی کرد. متاسفانه امکانات چندانی از جمله انتخاب رزولوشن در هنگام ذخیره تصویر در اختیار کاربر قرار نمی‌گیرد و ویژگی انتخاب فرمت فایل خروجی هم وجود ندارد. البته با استفاده از ابزار Splicing می‌توان تصاویر را به ابعاد رایج برش زد؛ اما قابلیت مانور آن چندان زیاد نیست.

اپلیکیشن April می‌تواند گزینه مناسبی برای ساخت کلاژ‌ها و پوسترهای سفارشی و چشم‌نواز جهت اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی باشد که از رابط کاربری ساده و کارآمدی بهره می‌برد. البته اگر به دنبال ابزار اختصاصی دیگری برای ساخت پوستر در موبایل باشید، شاید عناوینی مانند ادوبی Spark برای شما کاربرد بیشتری داشته باشند که امکانات و قالب‌های بیشتری را هم به صورت رایگان ارائه می‌دهند؛ اما ممکن است کار با آن‌ها کمی پیچیده‌تر به نظر برسد.

دانلود برنامه April

برنامه April - Camera360 cute Layout and Template برای سیستم عامل اندروید و iOS منتشر شده است.

April - Camera360 cute Layout and Template

April - Camera360 cute Layout and Template

سازنده: ChengDu PinGuo Technology Co., Ltd. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۲۰ و ۱۳۶ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی