ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایستگاه فضایی
علمی

اولین استودیو فیلمسازی در سال 2024 به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل می‌شود

شرکت بریتانیایی که ظاهرا فیلم آینده «تام کروز» را در فضا تولید خواهد کرد، قصد دارد اوایل سال 2024 ماژول جدیدی که شامل یک استودیو فیلمسازی و زمین ورزشی می‌شود به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

شرکت بریتانیایی که ظاهرا فیلم آینده «تام کروز» را در فضا تولید خواهد کرد، قصد دارد اوایل سال 2024 ماژول جدیدی که شامل یک استودیو فیلمسازی و زمین ورزشی می‌شود به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) متصل کند.

کمپانی Space Entertainment Enterprise (SEE) که یکی از تولیدکنندگان اولین فیلم در ایستگاه فضایی بین‌المللی با بازی تام کروز است، قصد دارد تا دو سال آینده این ماژول را به فضا بفرستد. زمانی که این ماژول با نام SEE-1 به ISS متصل شود، برنامه‌های تلویزیونی و مربوط به فیلم و همچنین رویدادهای ورزشی و موسیقی در آن برگزار خواهد شد که می‌توان آن‌ها را فیلمبرداری یا به صورت آنلاین و زنده پخش کرد.

ایستگاه فضایی

شرکت فضایی «آکسیوم اسپیس» (Axiom Space) که دو سال پیش برنده قرارداد ناسا برای ساخت اولین ماژول تجاری ایستگاه فضایی بین‌المللی شده بود، این ماژول را نیز خواهد ساخت. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ماژول SEE-1 به بازوی Axiom در ایستگاه فضایی متصل خواهد شد. از طرفی دیگر ایستگاه Axiom قرار است سرانجام در سال 2028 از ISS جدا شود اما SEE-1 در صورت راه‌اندازی موفق همچنان متصل باقی خواهد ماند.

هنوز چیزی به طور قطعی مشخص نشده و باید دید SEE و Axiom می‌توانند برنامه‌های خود را به طور موفقیت‌آمیز پیاده‌سازی کنند یا خیر. همچنین هنوز اعلام نشده که ساخت این ماژول و پروژه چقدر هزینه و بودجه نیاز دارد.

در همین رابطه، سال گذشته پیش از تام کروز و «داگ لیمان» کارگردان فیلم فضایی او، یک گروه فیلمبرداری حرفه‌ای روسی با فضاپیمای سایوز به فضا رفتند و برای اولین بار موفق به فیلمبرداری یک فیلم بلند در فضا شدند (با نام The Challenge) که انتظار می‌رود امسال اکران شود. در همین حال انتظار می‌رود تا کروز و لیمان فیلم خود را اواخر سال 2022 در ایستگاه فضایی بین‌المللی فیلمبرداری کنند که گفته می‌شود حداقل 200 میلیون دلار بودجه دریافت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی