ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وای فای 7
تکنولوژی

مدیاتک اولین آزمایش‌های وای فای 7 را انجام داد؛ تا 2.4 برابر سریعتر از وای فای 6

مدیاتک اولین آزمایش‌های مربوط به فناوری وای فای 7 را با موفقیت انجام داده است و اگر همه چیز طبق انتظارات آن‌ها پیش برود، در سال 2023 شاهد محصولاتی با پشتیبانی از این فناوری خواهیم ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

مدیاتک اولین آزمایش‌های مربوط به فناوری وای فای 7 را با موفقیت انجام داده است و اگر همه چیز طبق انتظارات آن‌ها پیش برود، در سال 2023 شاهد محصولاتی با پشتیبانی از این فناوری خواهیم بود.

مدیاتک اعلام کرد که با استفاده از فناوری Wi-Fi 7 Filogic دو نسخه آزمایشی از فناوری وای فای 7 را به مشتریان کلیدی و همکاران خود در صنعت فناوری نشان داده است. غول صنعت نیمه هادی اشاره کرد که با نمایش این نسخه آزمایشی قصد دارد «سرعت فوق‌العاده سریع و نرخ پایین تاخیر انتقال» این فناوری را به نمایش بگذارد.

وای فای 7

سرعت فناوری وای فای 7

طبق آزمایش‌های انجام شده، فناوری این شرکت می‌تواند به حداکثر سرعتی که برای IEEE 802.11be (نام رسمی استاندارد وای-فای 7) تعیین شده، دست یابد.

وای‌-فای‌ 7 با تعداد آنتن‌های یکسان نسبت به فناوری نسل قبل (وای فای 6)، می‌تواند 2.4 برابر سریع‌تر باشد که این امر به دلیل پشتیبانی از کانال‌های 320 مگاهرتز و فناوری مدولاسیون دامنه چهارگانه (QAM) 4K امکان پذیر شده است.

طبق گفته اتحادیه وای فای، فناوری جدید می‌تواند حداقل سرعت 30 گیگابیت در ثانیه را ارائه دهد که می‌توان به راحتی آن را تا 40 گیگابیت بر ثانیه نیز افزایش داد. برای مقایسه، فناوری وای فای 6 از سرعت 9.6 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند و نسل قبل آن یعنی وای فای 5 از سرعت 3.5 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کرد.

فناوری Wi-Fi 7 همچنین با تمام طیف‌های موجود از جمله 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز سازگار خواهد بود و به خوبی می‌تواند برای مواردی مانند پخش ویدیو 8K، واقعیت مجازی، بازی‌های ابری و کاربردهای عمومی رایانش ابری مورد استفاده قرار بگیرد.

هرچند مدیاتک به عرضه محصولاتی با پشتیبانی از این فناوری در سال 2023 اشاره کرده است، اما این استاندارد هنوز در مرحله مشخصات پیش نویس قرار دارد و انتظار می‌رود تا در سال 2024 توسط موسسه مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) مورد تایید قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی