ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تاکسی هوایی
کسب و کار

سرمایه‌گذاری 450 میلیون دلاری بوئینگ در استارتاپ تاکسی هوایی Wisk Aero

«Wisk Aero»، استارتاپ توسعه‌دهنده تاکسی هوایی برقی، در دوره جذب سرمایه جدید خود 450 میلیون دلار از بوئینگ دریافت کرده و ادعا می‌کند به یکی از پرسرمایه‌ترین شرکت‌های حوزه حمل‌ونقل هوایی پیشرفته (AAM) در جهان ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

«Wisk Aero»، استارتاپ توسعه‌دهنده تاکسی هوایی برقی، در دوره جذب سرمایه جدید خود 450 میلیون دلار از بوئینگ دریافت کرده و ادعا می‌کند به یکی از پرسرمایه‌ترین شرکت‌های حوزه حمل‌ونقل هوایی پیشرفته (AAM) در جهان تبدیل شده است.

Wisk در بیانیه خود تاکید دارد که «یکی از رهبران حوزه AAM با حمایت بخش خصوصی» است و قصد رقابت با مجموعه‌ای از استارتاپ‌های این حوزه مانند Joby Aviation و Lilium را دارد که در ماه‌های گذشته به شرکت‌های سهامی عام تبدیل شدند.

تاکسی هوایی

برنامه‌های استارتاپ تحت حمایت بوئینگ برای توسعه تاکسی هوایی برقی

Wisk Aero که سال 2019 با یک سرمایه‌گذاری مشترک بین بوئینگ و Kitty Hawk، شرکت تولیدکننده تاکسی پرنده تحت حمایت «لری پیج»، بنیانگذار گوگل تاسیس شد، قصد دارد با بودجه اخیر کارمندان جدیدی را استخدام کند که این امر موجب رشد سریع‌تر آن‌ها می‌شود. همچنین آن‌ها قصد دارند فرآیند تولیدی را آغاز کنند که در نهایت باعث می‌شود کسب و کار تاکسی هوایی آن‌ها طی پنج سال آینده به مرحله عملیاتی خود برسد.

در نهایت، اگر همه چیز طبق برنامه‌های این شرکت پیش برود، آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که بتوانند سالانه 14 میلیون پرواز در حدود 20 بازار بزرگ سراسر جهان را انجام دهند.

البته پیش از تمام این برنامه‌ها، اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) و سایر نهاد‌های نظارتی دولتی باید تاییدیه‌های موردنیاز Wisk برای حمل قانونی مسافران را ارائه کنند. تاکنون FAA هیچ مجوزی برای این دسته از خودروهای پرنده صادر نکرده و به گفته کارشناسان، حداقل پنج سال یا بیشتر زمان خواهد برد تا نهادهای نظارتی تایید کنند که این نوع جدید هواپیماها به اندازه کافی برای مسافران ایمن هستند.

تاکسی‌های هوایی برقی اساسا هلیکوپترهای کوچکی هستند که موتورهای گازی پر سروصدا و آلوده کننده ندارند. در سال‌های گذشته تعداد زیادی استارتاپ در این حوزه ظهور کرده که در نمونه‌ها و برنامه‌های اولیه خود قصد دارند مسافران را با هواپیماهای برقی در مسافت‌های کوتاه داخلی شهر یا منطقه‌ای جابجا کنند. در همین حال، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که درآمد این صنعت تا سال 2035 به 150 میلیارد دلار برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی