ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بایک ایکس 7 مکث موتور شاسی بلند
خودرو

شاسی بلند تازه مکث موتور در راه بازار؛ بایک X7 از ماموت خودرو می آید

همانطور که احتمالا می دانید مکث موتور از زیر مجموعه های گروه خودروسازی ماموت است که چند ماه قبل نسبت به معرفی و رونمایی از وانت دایون V5 با نام اختصاصی کلوت اقدام کرد، حالا ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

همانطور که احتمالا می دانید مکث موتور از زیر مجموعه های گروه خودروسازی ماموت است که چند ماه قبل نسبت به معرفی و رونمایی از وانت دایون V5 با نام اختصاصی کلوت اقدام کرد، حالا آنطور که از اخبار غیر رسمی بر می آید این شرکت تازه تاسیس در دومین قدم به سراغ بایک X7 رفته است و قرار است این مدل را به عنوان یک کراس اوور مونتاژی راهی بازار پر رقابت خودروهای چینی تولید داخل کند.

مکث موتور شاسی بلند

تاریخچه ناموفق بایک در ایران

کمپانی بایک - BAIC - خودروسازی چینی است که به عنوان زیر مجموعه ای از گروه خودروسازی پکن فعالیت می‌کند. این هولدینگ خودروسازی دولتی چینی است، که در زمینه مونتاژ محصولات شرکت‌های هیوندای موتور و مرسدس بنز فعالیت می‌کند. گروه خودروسازی پکن در سال ۱۹۸۵ توسط دولت چین و با مشارکت شرکت‌های دایملر و هیوندای موتور تشکیل شد، اما این خودروساز در ایران چند سال قبل مشارکت خود را با شرکت پرحاشیه دیار خودرو آغاز کرد که تاکنون علیرغم معرفی چند مدل مختلف چندان موفق از آب در نیامده و حالا نیز به سراغ شریک تجاری جدید خود از گروه صنعتی ماموت، یعنی مکث موتور رفته است.

بایک سنوا

گفتنی است که مدل هایی نظیر بایک سابرینا یا سنوا علیرغم مشخصات فنی خوب خود در بازار فروش و بازار دست دوم همواره جزو خودروهای سخت فروش بازار قلمداد می شده اند و از این رو شاید اقدام تازه بایک برای همکاری با مکث موتور در راستای جبران زیان های قبلی این شرکت قلمداد شود.

بایک X7، کراس اووری تک دیفرانسیل از سال 2021

به هر ترتیب برای سال 2021 نسخه‌ای جدید از کراس‌ اوور لوکس خود به نام بایک X7 را معرفی کرده است. در حال حاضر بایک X7 مدل 2021 در کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی عرضه می‌شود.

شاسی بلند مکث موتور

طراحی بایک ایکس 7 بسیار مدرن است، جلوپنجره و چراغ‌های جلو بایک X7 تهاجمی و غول پیکر هستند و حس یک خودرو اسپرت را در بیننده القا می‌کنند. نکته جالب در خصوص بایک X7، وجود هم زمان چراغ‌های مه شکن و چراغ‌های LED است و از نظر نورپردازی بایک X7 در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد.

شاسی بلند مکث موتور
در این خودرو از طراحی داخلی و خارجی مدرن استفاده شده است و سیستم‌های ایمنی و دستیارهای رانندگی زیادی در آن به کار برده شده است. به شکلی که در نسخه فول آپشن می توان این کراس اوور را با توجه به وجود سامانه های رانندگی نیمه خودران، رقیبی برای فونیکس تیگو 8 پرو قلمداد کرد.

شاسی بلند مکث موتور

مشخصات فنی شاسی بلند مکث موتور

پیشرانه‌ی این خودرو 1.5 لیتری توربوشارژر به همراه گیربکس 7 سرعته دوبل کلاچ اتوماتیک است که البته خشک یا تر بودن سیستم کلاچ این گیربکس هنوز روشن نیست.

حداکثر قدرت موتور این خودرو 170 الی 188 اسب‌ بخار و حداکثر گشتاور آن نیز در محدوده 277 نیوتن ‌متر است. همچنین این محصول جدید دارای حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت است و مصرف سوخت ترکیبی شاسی بلند مکث موتور نیز در حدود 6.6 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است، که رقمی رویایی به نظر می رسد.

بایک ایکس 7 شاسی بلند مکث موتور
بایک ایکس 7 مکث موتور

آپشن ها و امکانات رفاهی شاسی بلند مکث موتور براساس بایک X7

داخل کابین اکس7 یک فضای مدرن با جزئیات اثرگذار مانند نمایشگرهای دوگانه در کنسول اصلی را ارائه می‌دهد. نمایشگر دیجیتال جایگزین نشانگر سنتی آمپر و نمایشگر ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی با طراحی خطی/افقی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

شاسی بلند مکث موتور

نمایشگر لمسی با قابلیت تنظیمات سیستم تهویه مطبوع، اسپویلر عقب، رینگ‌های 19 اینچی، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه،‌ دوربین عقب و سقف پانوراما و سیستم هوشمند ناوبری از ویژگی‌های این محصول محسوب می‌شوند.

بایک ایکس 7 شاسی بلند مکث موتور
مکث موتور شاسی بلند

در بحث امکانات و تجهیزات بایک ایکس 7 در نسخه فول، می‌توان به سیستم هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی، چهار کیسه هوا، مدیریت پایداری خودرو، سیستم نگهدارنده مسیر و سیستم هشدار مانیتورینگ نقاط کور اشاره کرد.

قیمت احتمالی و شرایط بازار شاسی بلند مکث موتور

بایک X7 با ابعاد 4710، 1892، 1715 میلی‌ متر برای طول و عرض و ارتفاع و فاصله بین دو محور 2800 میلی ‌متر، در رده کراس ‌اوورهای متوسط پنج نفره قرار می‌گیرد و علی القاعده رقیبی برای فونیکس تیگو 7 پرو، کی ام سی اکس 7 و امثالهم خواهد بود.

شاسی بلند مکث موتور

بنابراین از حیث قیمت احتمالا نیز می توان حدس زد که با توجه به این رقبا و قیمت جهانی، قاعدتا (در صورت ثابت ماندن نرخ ارز در محدوده 27 الی 28 هزار تومان) با قیمتی در حدود 1 الی 1.4 میلیارد تومان مواجه خواهیم بود که شاسی بلند مکث موتور را مستقیما رو در روی خودروهای مذکور قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی