ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تدروس ادهانوم
علمی

هشدار سازمان بهداشت جهانی: شرایط دنیا برای ظهور سویه‌های جدید کرونا ایده‌آل است

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی امروز اعلام کرد که شرایط دنیا برای افزایش جهش‌های ویروس کرونا و ظهور گونه‌های جدید فراهم است و نباید تصور کرد که داریم به پایان همه‌گیری نزدیک می‌شویم. او گفت هفته ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی امروز اعلام کرد که شرایط دنیا برای افزایش جهش‌های ویروس کرونا و ظهور گونه‌های جدید فراهم است و نباید تصور کرد که داریم به پایان همه‌گیری نزدیک می‌شویم. او گفت هفته گذشته به طور متوسط هر سه ثانیه 100 مورد جدید ابتلا و هر 12 ثانیه یک مرگ ناشی از کووید-19 گزارش شد. با این حال، می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم.

به گزارش CNBC، «تدروس ادهانوم»، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) امروز یادآور شد که از 9 هفته قبل یعنی از زمان ظهور سویه امیکرون بیش از 80 میلیون نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. این رقم بالاتر از مجموع تعداد کسانی است که در سراسر سال 2020 به کووید-19 مبتلا شدند.

با این حال، آمار مرگ و میر به اندازه آمار مبتلایان جدید افزایش پیدا نکرده است. البته آمار جان‌باختگان هم در تمامی مناطق بیشتر شده، به‌خصوص در کشورهای آفریقایی که دسترسی کمتری به واکسن داشته‌اند.

تدروس هشدار داد: «خطرناک است که فرض کنیم امیکرون آخرین سویه خواهد بود یا به پایان کار همه‌گیری رسیده‌ایم. برعکس، شرایط جهان برای ظهور سویه‌های بیشتر ایده‌آل است. به منظور تغییر دادن مسیر همه‌گیری، باید شرایطی را تغییر دهیم که به همه‌گیری دامن می‌زند.» به گفته دبیرکل سازمان بهداشت جهانی، نمی‌توانیم روی ویروسی قمار کنیم که تغییرات آن قابل کنترل یا پیش‌گیری نیست.

تدروس ادهانوم دبیرکل سازمان بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی به سال 2022 امیدوار است

با این حال تدروس ابراز امیدواری کرد که اگر درست عمل کنیم، همه‌گیری می‌تواند در سال 2022 به نقطه عطف خود برسد. با توجه به این که مردم از همه‌گیری خسته شده‌اند و بسیاری از کشورها در زمینه کنترل مبتلایان بر لبه چاقو حرکت می‌کنند، پاسخ ساده‌ای برای آینده همه‌گیری وجود ندارد.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی افزود: «اگر کشورها به شکلی همه‌جانبه از تمامی استراتژی‌ها و ابزارهای [WHO] استفاده کنند، امسال می‌توانیم فاز حاد همه‌گیری را پشت سر بگذاریم. می‌توانیم به مسئله کووید-19 به عنوان یک بحران جهانی سلامت پایان دهیم.»

استراتژی‌های این سازمان شامل دستیابی به نرخ واکسیناسیون 70 درصدی برای تمام جمعیت جهان، افزایش قابلیت‌های گرفتن آزمایش و اطمینان از دسترسی برابر به اکسیژن و درمان‌های ضدویروسی کووید-19 است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی