ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

آفرودر در شهر؛ فورد برانکو رپتور با موتور قدرتمند 400 اسب بخاری معرفی شد

پس از چند ماه انتظار بالاخره فورد برانکو رپتور رونمایی شد. همانطور که قابل حدس است، این نسخه از برانکو به موتور قدرتمندتری مجهز بوده و توانایی‌های بهتری در عبور از مسیرهای آفرود دارد. با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۵

پس از چند ماه انتظار بالاخره فورد برانکو رپتور رونمایی شد. همانطور که قابل حدس است، این نسخه از برانکو به موتور قدرتمندتری مجهز بوده و توانایی‌های بهتری در عبور از مسیرهای آفرود دارد. با توجه به استقبال بالا از نسخه استاندارد این شاسی بلند آمریکایی، پیش‌بینی می‌شود نسخه رپتور مشتریان بیشتری را راهی نمایندگی‌های کمپانی فورد کند.

فورد برانکو رپتور

مستقیم به سراغ پیشرانه می‌رویم، جایی که برانکو رپتور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به جای موتور ۲.۷ لیتری V6، در زیر کاپوت این خودرو یک موتور ۳ لیتری اکوبوست ۶ سیلندر قرار دارد. در رابطه با خروجی دقیق این موتور تویین توربو فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، اما فورد قبلا حداقل ۴۰۰ اسب بخار قدرت را برای برانکو رپتور وعده داده است. بد نیست اشاره کنیم این موتور در اکسپلورر ST مورد استفاده قرار گرفته و در آن ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

فورد برانکو رپتور

البته فورد تاکید دارد موتور مذکور برای برانکو رپتور به طور ویژه تنظیم شده و سیستم مکش، اینترکولر و سیستم اگزوز چند حالته آن اختصاصی هستند.

نیروی تولیدی موتور فورد برانکو رپتور از طریق گیربکس ۱۰ سرعته خودکار به سمت چرخ‌ها هدایت می‌شود. نکته جالب اینکه راننده می‌تواند به وسیله پدال‌های پشت فرمان به صورت دستی دنده‌ها را انتخاب کند.

فورد برانکو رپتور

با توجه به استفاده از موتور قوی‌تر، از کاردان‌های مستحکم‌تر در جلو و عقب و همچنین اکسل‌های Dana بهره گرفته شده؛ این کاردان‌ها و اکسل‌ها در واقع از نسخه مسابقه‌ای برانکو DR به امانت گرفته شده‌اند. به غیر از این‌ها، برانکو رپتور به سیستم ضد لگ، جعبه دنده کمکی ارتقا یافته، کلاچ جدید و حالت رانندگی باجا نیز مجهز شده است. این نسخه از نظر ظرفیت کشش بار نیز در وضعیت بهتری قرار دارد و قادر است باری به وزن ۴۵۰۰ پوند (معادل تقریبا ۲ تن) را به دنبال خود بکسل کند.

فورد برانکو رپتور

سیستم تعلیق فورد برانکو رپتور نیز بسیار پیشرفته‌تر از نسخه استاندارد است، طوری که در ساخت آن مهندسان از خودروهای شرکت‌کننده در سری مسابقات Ultra4 Racing الهام گرفته‌اند. ضربه‌گیرهای به کار رفته در این نسخه ساخت شرکت Fox بوده و شبیه نمونه‌های موجود در F-150 رپتور هستند. سنسورهای تعبیر شده در سیستم تعلیق برانکو رپتور به صورت لحظه‌ای ارتفاع خودرو و شرایط مسیر پیش رو را اسکن نموده و ضربه‌گیرها را برای مقابله با ناهمواری‌ها به بهترین شکل ممکن تنظیم می‌کنند. ناگفته نماند محل اتصال ضربه‌گیرها تقویت شده است.

فورد برانکو رپتور

تدابیر فورد باعث شده میزان جابجایی سیستم تعلیق برانکو رپتور در محور جلو ۱۳ و در محور عقب ۱۴ اینچ باشد. این ارقام در مقایسه با مدل استاندارد به ترتیب ۶۰ و ۴۰ درصد بیشتر هستند. نسخه رپتور با احتساب گلگیرها ۹.۸ اینچ عریض‌تر هم شده و مقاومت پیچشی آن به اندازه ۵۰ درصد بهبود یافته است. از نظر ارتفاع نیز باید گفت این نسخه ۱۳.۱ اینچ با زمین فاصله دارد.

فورد برانکو رپتور

فورد برانکو رپتور با دو نوع رینگ‌های ۱۷ اینچی و تایرهای ۳۷ اینچی BFGoodrich K02 عرضه می‌شود. با چنین ابعادی برانکو رپتور بزرگترین تایرهای فابریک را در بین تمامی شاسی‌بلندهای موجود در آمریکا دارد. این نسخه از شاسی‌بلند جدید فورد با دقت در جلو پنجره اختصاصی، نشان رپتور و کاپوت متفاوت از مدل استاندارد قابل شناسایی است. در کنار این‌ها باید به چراغ‌های روشنایی در روز مخصوص و سپر جلوی ماژولی با قلاب‌های یکپارچه بکسل کردن نیز اشاره کنیم.

فورد برانکو رپتور

در داخل کابین هم برانکو رپتور تفاوت‌هایی با مدل استاندارد دارد. فرمان ضخیم‌تر، صندلی‌های اسپرت ساخت شاخه فورد پرفورمنس، قطعات تزیینی ویژه و نمایشگر دیجیتال ۱۲ اینچی با تنظیمات اختصاصی از جمله آنها هستند.

و اما قیمت و زمان عرضه؛ فورد برای برانکو رپتور قیمتی برابر با 69,995 دلار تعیین کرده است. این رقم در مقایسه با قیمت رقیب مستقیم یعنی جیپ رانگلر روبیکان 392 حدود پنج هزار دلار کمتر است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که نسخه مذکور از رانگلر به موتور V8 قوی‌تری مجهز بوده و 470 اسب بخار قدرت دارد.

علاقه‌مندان به این شاسی‌بلند خاص آمریکایی از ماه مارس می‌توانند نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند. انتظار می‌رود روند تحویل هم از اواخر امسال آغاز شود، چرا که برانکو رپتور به عنوان مدل ۲۰۲۲ تولید خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی