ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین
تکنولوژی

با ریزش 50 درصدی بیت کوین، سرمایه‌گذاران به حمایت 30 هزار دلار چشم دوخته‌اند

بیت کوین با پشت سر گذاشتن تک‌تک سطوح حمایت تکنیکال حالا چاره‌ای برای سرمایه‌گذاران نگذاشته جز این که به محدوده 30 هزار دلار به عنوان حمایت بعدی چشم بدوزند. به گزارش بلومبرگ، قیمت بزرگ‌ترین رمز ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

بیت کوین با پشت سر گذاشتن تک‌تک سطوح حمایت تکنیکال حالا چاره‌ای برای سرمایه‌گذاران نگذاشته جز این که به محدوده 30 هزار دلار به عنوان حمایت بعدی چشم بدوزند.

به گزارش بلومبرگ، قیمت بزرگ‌ترین رمز ارز جهان برای ششمین روز متوالی پایین آمد و اگرچه حالا در نزدیکی 36 هزار دلار معامله می‌شود، اما در مجموع هفته سختی را پشت سر گذاشت. قیمت بیت کوین حالا نسبت به قله ماه نوامبر 50 درصد کمتر شده و تقریبا 1 تریلیون دلار از ارزش این بازار را از بین برده است.

با توجه به شاخص RSI که حالا به 19 رسیده، بیت‌کوین بدترین دوره فشار فروش از ماه مارس سال 2020 را پشت سر می‌گذارد. دارایی‌ها در شاخص RSI با فراتر رفتن از 70 در وضعیت اشباع خرید و با پایین‌تر از آمدن از 30 در وضعیت اشباع فروش قرار می‌گیرند. حالا با نزدیک شدن بزرگترین رمز ارز بازار به محدود 30 هزار دلار، بسیاری از تحلیلگران باور دارند که این محدود کف کوتاه مدت بیت کوین خواهد بود.

بیت کوین

قیمت بیت کوین از چه نقطه‌ای برمی‌گردد؟

«سایمون پیترز»، تحلیلگر شرکت eToro می‌گوید: «ریزش 50 درصدی بیت کوین به اندازه سال‌های قبل فاجعه‌آمیز نیست، اما در هر حال باعث نگرانی شده است. سطح حمایت واقعی به نظر در حوالی 30 هزار دلار قرار گرفته که پیش‌تر در ماه مه با خبر ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین یک بار تست شده بود.»

«ویلفرد فلمن» از Securitize می‌گوید سطح 30 هزار دلار از نظر روانشناسی اهمیت دارد و باید منتظر واکنشی نسبت به آن باشیم. اما اگر فروش از این حد بگذرد و به سمت 27 هزار دلار برود، کسانی که در ابتدای بازار گاوی بیت‌کوین خریده بودند، به دردسر می‌افتند.

«آوی فلمن»، مدیر سبدهای سرمایه‌گذاری از BlockTower می‌گوید سخت‌گیری‌های احتمالی فدرال رزرو باعث شده نقدینگی از بازار خارج شود و حباب قیمت‌ها بترکد.

ضریب همبستگی 40 روزه بیت کوین و شاخص 100 شرکت فناوری نزدک تقریبا به 0.66 رسیده که بالاترین رقم از سال 2010 است. همبستگی با شاخص S&P 500 هم تقریبا در یک سطح تاریخی قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی