ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ممنوعیت فعالیت ماینرهای رمزارز به یکی دیگر از استان‌های چین رسید

چین از چند وقت پیش شروع به متوقف کردن فعالیت استخراج‌کنندگان رمزارزها کرده و حالا نوبت به استان «سیچوآن» رسیده تا مقامات دستور به تعطیلی مراکز ماینینگ دهند و از اجرای پروژه‌های جدید جلوگیری کنند. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

چین از چند وقت پیش شروع به متوقف کردن فعالیت استخراج‌کنندگان رمزارزها کرده و حالا نوبت به استان «سیچوآن» رسیده تا مقامات دستور به تعطیلی مراکز ماینینگ دهند و از اجرای پروژه‌های جدید جلوگیری کنند.

رمزارزها بازاری بزرگ در کشور چین است و نیمی از بیت کوین جهان در همین کشور تولید می‌شود. با این وجود، مقامات چین ماه گذشته میلادی تصمیم گرفتند دست به اقداماتی علیه این صنعت بزنند. مقامات چین به علت ریسک‌های مالی، می‌خواهند استخراج و مبادلات رمزارزها را محدود و متوقف کنند.

برخی مناطق فعال در حوزه استخراج رمزارزها مانند مغولستان داخلی چین هم در گذشته فعالیت ماینرها را ممنوع کرده بودند و همچنین از مجازات سخت برای آن‌ها خبر داده بودند. دلیل چنین اقدامی، استفاده از الکتریسیته تولید شده توسط منابع آلوده‌کننده محیط زیست مانند زغال‌سنگ عنوان شده است.

اما حالا چنین ممنوعیت و سرکوبی به سیچوآن رسیده، استانی که اکثر ماینرها در آن از انرژی آبی یا انرژی هیدرولیک برای استخراج رمزارزها استفاده می‌کنند، بنابراین چین تنها به بهانه مصرف سوخت‌های آلوده‌کننده نمی‌خواهد با فعالیت ماینرها مخالفت کند.

چندین سازمان در سیچوآن در نامه‌ای خواستار توقف و بسته شدن ۲۶ محل مشکوک به اجرای پروژه‌های استخراج رمزارزها شده‌اند. طبق آمارها، سیچوآن دومین استان بزرگ از نظر ماینینگ رمزارزها به حساب می‌آید که بسیاری از استخراج‌کنندگان آن از انرژی آبی بجای سوخت فسیلی استفاده می‌کنند.

مقامات این استان همچنین خواستار گزارشی از شرکت‌های تامین‌کننده برق شده‌اند و می‌خواهند به سرعت هرگونه برق‌رسانی به ماینرها را متوقف کنند. در حقیقت این شرکت‌ها پس از شناسایی مراکز استخراج رمزارزها، باید از تامین برق آن‌ها خودداری کنند.

در کنار توقف فعالیت مراکز موجود و تعطیلی پروژه‌های در حال اجرا، پروژه‌های جدید هم اجازه فعالیت در این استان نحواهند داشت. باید منتظر ماند و دید چین تا کجا می‌خواهد فعالیت ماینرها را سرکوب کند و البته چنین اقداماتی چه تاثیری روی ارزش بیت کوین و سایر رمزارزها می‌گذارد. شاید با افزایش ممنوعیت‌ها، ریزش قیمت آن‌ها شدیدتر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • realtime
    realtime | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

    پس تو ایران هم نباید ماین کنن چینی ها

مطالب پیشنهادی