ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وزارت خارجه کانادا
تکنولوژی

حمله هکرها به وزارت خارجه کانادا؛ برخی سرویس‌ها از دسترس خارج شدند

وزارت خارجه کانادا هدف حملات گسترده هکرها قرار گرفته و هم اکنون برخی سرویس‌های آن از کار افتاده‌اند. با این وجود، هنوز مشخص نشده چه گروهی مسئول این دسته از حملات سایبری بوده است. اولین تاثیرات ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

وزارت خارجه کانادا هدف حملات گسترده هکرها قرار گرفته و هم اکنون برخی سرویس‌های آن از کار افتاده‌اند. با این وجود، هنوز مشخص نشده چه گروهی مسئول این دسته از حملات سایبری بوده است.

اولین تاثیرات حمله سایبری گسترده به وزارت خارجه کانادا، چهارشنبه گذشته شناسایی شد که ظاهرا امور جهانی کانادا (GAC) را هدف قرار دادند. نکته جالب اینکه درست یک روز قبل از آن، آژانس اطلاعاتی کانادا اعلام کرده بود اپراتورهای شبکه زیرساخت‌های مهم باید ایمنی خود را در برابر تهدیدات تحت حمایت دولت روسیه تقویت کنند و پس از آن این دسته از حملات سایبری صورت گرفته است.

هیئت خزانه‌داری کانادا که مسئولیت کلی عملیات دولت را برعهده دارد، در بیانیه خود توضیح داد:

سرویس‌های حیاتی در حال حاضر کار می‌کنند. [با این حال] برخی دسترسی‌ها به اینترنت و خدمات مبتنی بر اینترنت از کار افتاده‌اند. همچنین هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه سایر بخش‌های دولتی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند وجود ندارد.

وزارت خارجه کانادا

حضور ردپای روسیه در حمله سایبری به وزارت خارجه کانادا؟

هم اکنون، هیئت خزانه‌داری و وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که آیا عوامل روسی مسئول این دسته از حملات سایبری هستند یا نه، پاسخی ارائه نکرده‌اند. در همین حال، اتاوا به عنوان پایتخت کشور کانادا جزئیات بسیار کمی درباره حملات سایبری سیستم‌های خود ارائه کرده است.

همچنین در همان روزی که حملات سایبری اولیه شناسایی شد، مرکز امنیت ارتباطات (CSE) با انتشار یک اطلاعیه به سازمان‌های کانادایی در مورد احتمال حمله توسط عوامل سایبری تحت حمایت روسیه هشدار داده است. این آژانس در بیانیه خود نوشت:

مرکز سایبری کانادا از فعالیت‌های سایبری خارجی از جمله توسط عوامل تحت حمایت روسیه برای هدف قرار دادن اپراتورهای شبکه زیرساخت‌های حیاتی کانادا، فناوری عملیاتی و اطلاعاتی آن‌ها آگاه است.

با این وجود آژانس دفاع دیجیتال و جاسوسی کانادا، CSE و مرکز کانادایی امنیت سایبری هم اکنون در حال بررسی این حادثه هستند و هنوز جزئیات بیشتری درباره آن منتشر نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی