ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا مدل S Plaid بر روی داینامومتر
اخبار خودرو

تسلا مدل S Plaid بر روی داینامومتر؛ قدرت واقعی سریع ترین خودروی جهان چقدر است؟

تسلا مدل S Plaid پس از معرفی تبدیل به سریع ترین خودروی تولید انبوه بازار شده است. این سدان برقی شرکت تسلا که از 3 موتور الکتریکی نیرو می‌گیرد برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

تسلا مدل S Plaid پس از معرفی تبدیل به سریع ترین خودروی تولید انبوه بازار شده است. این سدان برقی شرکت تسلا که از 3 موتور الکتریکی نیرو می‌گیرد برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به تنها 2 ثانیه زمان احتیاج دارد، اما قدرت واقعی این ابرخودرو برقی بر روی دینامومتر چقدر است؟ یک شرکت تیونینگ تصمیم گرفته تا جوابی برای این سوال پیدا کند.

تسلا مدل S Plaid

بر اساس اطلاعات منتشر شده تسلا مدل S Plaid توانایی تولید 1020 اسب بخار قدرت و 1423 نیوتن متر گشتاور را دارد.

تمام این نیرو توسط گیربکس تک سرعته مستقیم به چرخ‌ها انتقال داده می‌شود.

حال یک تیونینگ شاپ خصوصی، تسلا مدل S Plaid را بر روی داینامومتر قرار داده تا حداکثر قدرت تولیدی آن را بسنجد.

تسلا مدل S Plaid بر روی داینامومتر

از آنجا که مدل S Plaid این نیرو را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد و به علت سرعت چرخش بالای چرخ ها بر روی «هاب داینو» تست شده است.

هاب داینو نوع دیگر داینامومتر است که خودرو بدون لاستیک و با اتصال مستقیم چرخ‌ها به محورهای داینامومتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

از این داینوها برای خودروهای با قدرت بسیار بالا و سنجش دقیق‌تر قدرت استفاده می‌شود.

تسلا مدل S Plaid

پس از اندازه گیری قدرت مشخص شد که تسلا مدل S Plaid بدون لاستیک و هدر رفت نیرو بر اثر چرخش لاستیک، قدرتی برابر با 1067 اسب بخار و گشتاوری برابر با 1190 نیوتن متر به ترتیب در دور موتور 7124 و 5999 rpm تولید می‌کند.

گرچه با اصلاح این اعداد رقم تولیدی بر سر چرخ در شرایط واقعی کمتر خواهد بود. اما در صورت محاسبه اتلاف نیرو در حین انتقال قدرت به میزان 5 درصد تسلا مدل S Plaid به راحتی 1100 اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

تسلا مدل S plaid

این آزمایش حرف‌های ایلان ماسک را مبنی بر عدم نیاز به یک مدل قوی‌تر تایید می‌کند. زیرا تسلا همین حالا محصولی با قدرت بیشتر از 1100 اسب بخار را به مشتریان می‌فروشد.

پیش از این قرار بود مدل S Plaid+ نیز با قدرت بیشتر تولید شود که برنامه عرضه آن به طور کامل توسط تسلا لغو شد.

در حال حاضر تنها ابرخودروهای برقی دیگر از جمله ریماک نورا با حداکثر قدرت 1900 اسب بخار یا پینین فارینا باتیستا توانایی به چالش کشیدن تسلا مدل S Plaid را دارند.

گرچه هر دو خودرو نام برده شده در تیراژ محدود با قیمت میلیون دلاری به فروش می‌رسند.

پیش از این در مطلبی به سریع‌ترین خودروهای تست شده توسط مجله معتبر موتورترند پرداخته بودیم که می‌توانید مطلب آن را در اینجا مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • nexaen
    nexaen | ۶ بهمن ۱۴۰۰

    این نوشته گویا یه جاهاییش مشکل داره. نوشته شده که :
    "پس از اندازه گیری قدرت [روی داینو] مشخص شد که تسلا مدل S Plaid بدون لاستیک و هدر رفت نیرو بر اثر چرخش لاستیک، قدرتی برابر با 1067 اسب بخار و گشتاوری برابر با 1190 نیوتن متر به ترتیب در دور موتور 7124 و 5999 rpm تولید می‌کند."

    روی داینو قدرتش برابر 1067 اسب بخار بوده.

    سپس نوشته شده:
    " گرچه با اصلاح این اعداد رقم تولیدی بر سر چرخ در شرایط واقعی کمتر خواهد بود. اما در صورت محاسبه اتلاف نیرو در حین انتقال قدرت به میزان 5 درصد تسلا مدل S Plaid به راحتی 1100 اسب بخار نیرو تولید می‌کند."
    پس از محاسبه ی اصطکاک چرخ و جاده و ... به اندازه ی 5% قدرتش کم تر شده، ولی عدد نهایی زیاد شده و از 1067 اسب بخار رسیده به 1100 اسب بخار!!!!؛

    آیا منظورتون گشتاور بوده؟ یا قدرت تولیدی موتور بر اسب بخار؟

مطالب پیشنهادی