ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حذف پیام ها در واتساپ
آموزش

حذف پیام‌ها در واتس‌اپ چگونه انجام می‌شود؟

این مطلب آموزشی به نحوه پاک کردن پیام‌ها و گفتگوها به‌صورت یک‌طرفه و دو‌طرفه در واتس‌اپ پرداخته است.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۲ آذر ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

قابلیت حذف پیام در واتس‌اپ یکی از ویژگی‌های کاربردی به شمار می‌رود که به کاربران اجازه می‌دهد در صورت منصرف شدن از ارسال پیام، آن را غیر قابل مشاهده کنند. در مطلب پیش رو به‌سراغ انواع راهکارها برای پاک کردن پیام در واتس اپ در کنار شیوه حذف پیام در واتس‌اپ بدون اثر رفته‌ایم.

حذف پیام ها در واتساپ

به صورت کلی، دو مسیر اصلی برای پاک کردن پیام در واتس اپ وجود دارد. در روش اول، پیام‌ها تنها از روی حافظه داخلی دستگاه پاک می‌شوند؛ اما دیگر افراد در گفتگوهای شخصی یا گروهی امکان مشاهده پیام‌ها را همچنان خواهند داشت. در شیوه دوم حذف گفتگو در واتس‌اپ برای دو طرف صورت می‌گیرد؛ در‌نتیجه دیگر امکان مشاهده پیام‌ها برای هیچ‌کدام از طرفین گفتگو وجود نخواهد داشت. برای حذف پیام در واتس‌اپ می‌توانید طبق مراحل زیر عمل کنید.



  • وارد یک گفتگوی شخصی یا گروهی شوید و پیام مورد‌نظر را برای مدت کوتاهی لمس کنید.
  • پس از اینکه پیام به حالت انتخاب‌شده تبدیل شد، از منوی بالای صفحه روی آیکن سطل زباله بزنید.
  • در صورتی که می‌خواهید تنها پیام برای شما حذف شود، گزینه Delete for me را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید پیام برای دیگران هم قابل مشاهده نباشد، گزینه Delete for everyone را انتخاب نمایید.
حذف پیام در واتساپ

پاک کردن پیام در واتس اپ در گذشته با محدودیت زمانی مواجه بود و کاربران تنها می‌توانستند تا ۱ ساعت و ۸ دقیقه پس از ارسال پیام، اقدام به حذف گفتگو در واتساپ برای دو طرف نمایند. اما محدودیت گفته‌شده در نسخه‌های اخیر این پیام‌رسان کمی بهبود پیدا کرده است و اکنون می‌توان تا ۲ روز و ۱۲ ساعت (مجموعاً ۶۰ ساعت) پس از ارسال پیام، اقدام به حذف نمود.

دقت داشته باشید وقتی پیام را فقط از حافظه گوشی حذف می‌کنید، اثری از آن در چت باقی نمی‌ماند، اما وقتی آن را برای دیگران هم حذف می‌کنید، به‌جای آن پیامی به‌صورت This message was deleted برای شما و سایر افراد آن چت به نمایش در‌می‌آید.

حذف گفتگو در واتساپ برای دو طرف

اگرچه حذف کامل گفتگو در واتساپ برای دو طرف، مشابه آنچه در تلگرام وجود دارد، امکان‌پذیر نیست؛ اما کاربران می‌توانند اقدام به حذف پیام‌های اخیر به شکل دو‌طرفه نمایند. اگر می‌خواهید یک چت را کاملاً از لیست پیام‌های خود حذف کنید، می‌توانید از مسیر زیر اقدام نمایید؛ اگرچه طرف مقابل همچنان می‌تواند به پیام‌ها داخل گفتگو دسترسی داشته باشید.

  • برای حذف یک چت در واتساپ تنها کافی است تا در صفحه Chats اقدام به لمس و نگه داشتن گفتگوی مورد‌نظر کنید.
  • پس از انتخاب‌شدن مکالمه مورد‌نظر، آیکن سطل زباله را انتخاب کرده و سپس برای تأیید گزینه Delete را بزنید.

پاک کردن چت‌های آرشیو‌شده در واتساپ

گاهی اوقات کاربران نیاز پیدا می‌کنند تا تمامی چت‌های صورت‌گرفته در واتس‌اپ را حذف کنند. بدیهی است که حذف گفتگوها به‌صورت تکی زمان‌بر خواهد بود؛ اما خوشبختانه گزینه اختصاصی به همین منظور در داخل اپلیکیشن در نظر گرفته شده است که طبق مسیر زیر می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. شایان ذکر است که این روش برای حذف چت‌های گروهی کاربرد ندارد.

  • در صفحه اصلی واتساپ (Chats) به پایین اسکرول کنید تا با لمس گزینه Archived در انتها به چت‌های آرشیو‌شده دسترسی داشته باشید.
  • چت مورد‌نظر را انتخاب کرده و نگه دارید تا به حالت انتخاب‌شده تبدیل شود. همچنین می‌توانید چندین چت را به‌صورت هم‌زمان گزینش نمایید. توجه داشته باشید که در این مرحله تنها چت‌های خصوصی را انتخاب کنید و گروه‌ها را در میان آن‌ها قرار ندهید؛ زیرا فرایند حذف آن‌ها متفاوت است.
  • آیکن سطل زباله در نوار بالایی اپلیکیشن را لمس کرده و سپس برای تأیید فرایند حذف چت‌ها گزینه Delete را بزنید.

حذف تمامی چت‌ها در واتساپ

گاهی اوقات کاربران نیاز پیدا می‌کنند تا تمامی چت‌های صورت‌گرفته در واتس‌اپ را حذف کنند. بدیهی است که حذف گفتگوها به‌صورت تکی زمان‌بر خواهد بود؛ اما خوشبختانه گزینه اختصاصی به همین منظور در داخل اپلیکیشن در نظر گرفته شده است که طبق مسیر زیر می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

  • در داخل اپلیکیشن واتساپ روی آیکن سه‌نقطه در گوشه صفحه بزنید و از منوی باز‌شده گزینه تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.
  • به قسمت Chats رجوع کنید و در آنجا گزینه Chat history را انتخاب نمایید.
  • روی گزینه Delete all chats بزنید و سپس Delete Chats را انتخاب کنید. اگر تیک گزینه نمایش داده شده را انتخاب کرده باشید، فایل‌های مرتبط با گفتگوها نیز از حافظه دستگاه حذف خواهد شد.

پاک کردن کامل گروه در واتساپ

حذف گروه در واتساپ مانند حذف چت‌ها است؛ اما پیش از پاک کردن گروه باید از آن خارج شوید. البته با استفاده از این روش، همچنان سایر اعضای گروه قادر خواهند بود تا به پیام‌ها دسترسی داشته باشند. اگر دسترسی ادمین در گروه مورد‌نظر را داشته باشید، می‌توانید از طریق زیر اقدام به حذف کامل آن نمایید.

  • وارد گروه مورد‌نظر شده و روی عنوان آن در قسمت بالایی صفحه بزنید تا به قسمت اطلاعات گروه دسترسی پیدا کنید. همچنین با لمس آیکن سه‌نقطه در گوشه صفحه و انتخاب گزینه Group info از منوی باز‌شده هم می‌توانید به قسمت اشاره‌شده دسترسی داشته باشید.
  • روی نام هر یک از اعضا بزنید و سپس از میان گزینه‌های نمایش داده شده، Remove را انتخاب کرده و سپس تأیید را بزنید.
  • پس از حذف تمامی اعضا، دوباره صفحه به Group info بروید و گزینه Exit group را انتخاب کنید. اکنون در همان صفحه گزینه جدیدی را تحت عنوان Delete group مشاهده خواهید کرد که با زدن آن، گروه حذف می‌شود.‌

چگونه چت‌های حذف شده WhatsApp را بازیابی کنیم؟

برای اینکه بتوانید چت‌هایتان را در واتس‌اپ بازیابی کنید لازم است که از قبل گزینه Chat Backup را در تنظیمات فعال کرده باشید. برای فعال کردن این امکان:

  • به منوی تنظیمات (Settings) واتس‌اپ بروید.
  • گزینه Chats را انتخاب کنید.
  • گزینه Chat Backup را انتخاب کنید.
  • در این قسمت می‌توانید اتخاب کنید که با چه بازه زمانی از چت‌هایتان بکاپ گرفته شود که می‌توانید گزینه‌هایی مثل روزانه، هفتگی و ماهیانه یا هیچ‌وقت را انتخاب کنید.
حذف پیام واتساپ

سؤالات متداول درباره پاک کردن پیام در واتس اپ

چند روش برای حذف پیام در واتساپ وجود دارد؟

روش حذف کل گفتگو که با کلیک روی آن چت گزینه‌اش برای شما ظاهر می‌شود.

آیا می توان پیام های پاک شده را بازگرداند؟ 

وقتی پیام را پاک می‌کنید همان وقت گزینه برگشت به شما داده می‌شود، اما پس از آن هیچ راه بازگردانی برای پیام‌های پاک‌شده نیست.

هنگامی که پیامی ارسال می‌شود تا چند دقیقه فرصت داریم که پیام را حذف کنیم؟

 تا زمانی که فرد یا افراد مخاطب پیام کاملاً پیام را نخوانده‌اند و سین آبی زیر پیام ظاهر نشده است، فرصت دارید پیام‌های خود را حذف کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • FromEarth
    FromEarth | ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

    دستتون درد نکنه خانم عابدی. یه پیشنهادی هم من دارم. یه مقایسه بین 2 پیام رسان سیگنال و واتس اپ از لحاظ میزان امنیت انجام بدین.
    این لینک مربوط به lifehacker مقایسه عالی ای انجام داده. فقط کافیه ترجمه کنید.

    https://lifehacker.com/secure-messaging-app-showdown-whatsapp-vs-signal-1794684943

مطالب پیشنهادی